43 برتر مسابقه یازدهمین جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) شناخته شدند

با پایان یافتن داوری مسابقه یازدهمین جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) 43 برگزیده از سطح کشوری و بین المللی شناخته شدند.
کد خبر: ۸۷۲۳۰۵۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان مازندران، مدیرکل ارشاد مازندران از معرفی ۴۳ برگزیده یازدهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) در بخش‌های حدیث رضوی، بومی، ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: برترین‌های جشنواره یازدهم ۲۰ مرداد مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

احدجاودانی با اشاره به میزبانی شایسته استان از سال 85 تاکنون برای برگزاری باشکوه جشنواره منتسب به علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) 20 مردادماه در آستانه ولادت با سعادت این امام همام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره در سه بخش ملی، بین‌المللی و بومی 137 هزار و 791 نامه دریافت کرده است افزود: 817 نامه از این تعداد به بخش بین‌الملل، 268 نامه به بخش حدیث رضوی اختصاص دارند.

جاودانی به 387 نامه رسیده در بخش بومی جشنواره یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: 136 هزار و 319 نامه به بخش ملی(کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه 326 اثر از مجموع نامه‌های رسیده به مرحله دوم داوری راه یافتند گفت: احسان مهدیان، محمد عظیمی، فاطمه نعمتی سارخانلو، مریم رزاقی، فریده یوسفی و عزیزالله مولایی مسئولیت داوری مرحله دوم و معرفی منتخبان جشنواره یازدهم را عهده‌دار هستند.

جاودانی با اشاره به اینکه آثار برگزیده جشنواره یازدهم در کتابی با عنوان نجوای دل چاپ می‌شود افزود: غزال رسولی از کانادا و مصباح تابوامباله لوبانگی از کنگو مشترکا مقام اول، میکائیل از روسیه، اطهر مهدی کمیلی از پاکستان مشترکا رتبه دوم، آفرین اصلاح‌الدین از اندونزی و سیده زهرا اخلاقی از افغانستان مشترکا مقام سوم بخش بین‌الملل این جشنواره معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در بخش از جشنواره علاوه برنفرات برتر تعدادی از نامه‌ها شایسته تقدیر اعلام شدند یادآورشد: ماموتی گلی از چین، مریم الخافاجی از تایلند، اذان غاسامن از تایلند، حسن جیکا از مالاوی، نسیمبالمبا جعفر از کنگو، انگاندو آنده از کنگو، محمد شریف شریف اف از روسیه، سیده فوزیه جعفری از هندوستان، النسا آکانورفتریا از اندونزی نفرات شایسته تقدیر بخش بین‌الملل اعلام شدند.

جاودانی گفت: سینا آقاجانپور از قائم‌شهر، فاطمه اسداللهی از قائم‌شهر و سحر امیری از ساری به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش بومی(به زبان مازندرانی) یازدهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) را به خود اختصاص دادند.

وی فاطمه مرادی دولت آبادی از قم، مریم افسری از یزد، محمدجواد یعقوبی از هندوستان را به ترتیب نفرات اول تا سوم بخش حدیث رضوی این جشنواره معرفی کرد.

جاودانی با بیان اینکه علی شریعت نیا از گلستان نفر اول، مهدیه آقالری از بابل نفر دوم و مهلا ابراهیمی از آمل نفر سوم بخش کودکان و نوجوانان این جشنواره معرفی شدند افزود: فاطمه رحیمی از فارس، مریم قاسمی از اردبیل، فاطمه خیامی‌نژاد از خراسان رضوی، مریم‌السادات شهیدزاده از کرمان، محنّا فقیه عبداللهی از کلاردشت، زهرا حسین پور از آمل، سمیه رئوفی از گلستان، عارفه صباغی از خراسان رضوی نیز نفرات شایسته تقدیر این بخش اعلام شدند.

وی با اشاره به اینکه آزاده نبی‌زاده اردکانی از تهران نفر اول، علی سلیمانی از تهران نفر دوم، زهرا آقازاده نژاد از قم و معصومه درویش گفتار از گیلان مشترکا مقام سوم بخش بزرگسالان یازدهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) معرفی شدند خاطرنشان کرد: الهام عمومی از اصفهان، معصومه خدایی از زنجان، پوریا اسکندرزاده از تهران، صدیقه داراب‌پور از تهران، افسانه سادات حسینی از خراسان رضوی، راضیه طهماسبی از رامسر، مریم قشقاوی از ساری و امیر مرادی‌راداز خراسان رضوی نفرات شایسته تقدیر این بخش اعلام شدند.

جاودانی به فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران اسلامی در ترکمنستان اشاره کرد و گفت: امسال در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) از خدمات حجت‌الاسلام محمدجواد ابوالقاسمی رایزن فرهنگی ایران در عشق آباد ترکمنستان به عنوان مروج فرهنگ رضوی تجلیل به عمل می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها