مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان:

اجرای طرح تحول نظام سلامت از حمایت های جدی دولت تدبیر و امید از حقوق شهروندی است

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: یکی از حمایت های جدی دولت تدبیر و امید از حقوق شهروندی، اجرای طرح تحول نظام سلامت است که اقشار ضعیف جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۴۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار ایرنا، دکتر محمد جواد کبیر جمعه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع کشور، اجرای طرح تحول سلامت و بیمه سلامت، حفاظت مالی بسیار خوبی برای همه مردم به ویژه قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: البته به اعتقاد ما هنوز جای کار برای بازنگری در اصول این طرح مهم در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد : هر کدام از بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی باید واحدی مستقل و تامین کننده منابع مالی خود باشند زیرا که بزرگترین آفت در سیستم بهداشت و درمان وابستگی مالی به یارانه وزارت بهداشت و درمان است.

وی یکی از اولویت های پرداختی بیمه سلامت ایرانیان در هرمزگان را بیمارستان کودکان و اطفال دانست و اظهار کرد : هر چند سایر بیمارستانها با توجه به محرومیت استان نیز مشمول پرداختی های معوقه خواهند شد ولی اولویت پرداخت با توجه به تک تخصصی بودن بیمارستان کودکان بندرعباس با این مجموعه است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان با تاکید بر حساسیت همه مسئولان و نیروهای بیمارستان و مراکز دولتی نسبت به صیانت از منابع درآمدی، گفت:مسائل شخصی و سلیقه ای باید کنار گذاشته شود و همه در کنار یکدیگر قدم در راه بهبود مدیریت منابع بهداشت و درمان استان و کشور برداریم.

در پایان جلسه روسای بیمارستانهای دولتی دانشگاهی بندرعباس و سایر شهرستانهای استان با اعلام میزان جمعیت تحت پوشش ، ضریب اشغال تخت و درآمد اختصاصی بیمارستان ، پس از بیان مشکلات ، میزان مطالبات معوقه خود را اعلام کردند.

ارسال نظرات