لزوم جايگزيني محصولات غذايي توليد داخل به جاي برندهاي خارجي

مسؤول قرارگاه سازندگي محمد رسول‌الله(ص) بندرلنگه، گفت: در راستاي تحقق اهداف اقتصادمقاومتي، جايگزين كردن صنايع غذايي داخلي به‌جاي برندهاي خارجي كه گاهي به سلامت افراد آسيب مي‌رسانند الزامي است.
کد خبر: ۸۷۲۳۲۱۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان،مصيب شناسي امروز در بندرلنگه در خصوص عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي در همه عرصه‌ها بخصوص مواد غذايي و توليد داخلي اين محصولات اظهار داشت: يكي از حركت‌هاي اقتصاد مقاومتي، پژوهش محوري كردن صنايع غذايي در روستاها و شهرهاي مختلف است كه داراي ذائقه‌هاي بسيار خوبي در كشور ما مي‌باشد.
وي افزود: به‌كارگيري نيروهاي متخصص و متبحر در صنايع غذايي نياز اصلي ما در اين بخش است و برخي از موادغذايي مصرفي دركشور از لحاظ بهداشتي براي مردم مشكلات‌ساز هستند و در اين خصوص نياز به حركت جهادي از سوي كارشناسان موادغذايي و صنايع غذايي داخلي مي‌باشد.
مسؤول قرارگاه سازندگي محمد رسول‌الله بندرلنگه اضافه كرد: در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي پژوهش محوري كردن صنايع غذايي سنتي داخلي و جايگزين كردن اين صنعت به‌جاي صنايع خارجي كه گاهي به سلامت جامعه نيز آسيب مي‌رسانند الزامي است.
شناسي خاطرنشان كرد: امروز دشمن با بكارگيري روش‌هاي مختلف اقدام در وارد كردن انواع محصولات غذايي و نوشيدني‌هايي با برندهاي مختلف كه اكثر مصرف‌كننده آن‌ها نيز قشرجوان مي‌باشد نموده است و نتيجه مصرف اين مواد خواركي بالارفتن آمار بيماري‌هاي فشار خون، چاقي مفرط و سرطان دستگاه گوارش و ديگر موارد مي‌باشد.
وي تاكيد كرد: لذا براي مبارزه با اين آفت و واردات بي‌رويه برخي از اين محصولات گاهي غيربهداشتي و غير استاندارد نياز به جايگزين كردن محصولي از صنايع غذايي سنتي و توليد داخلي است كه قدرت رقابت با اين نوع محصولات در بازار داخلي و حتي خارجي را داشته باشد.
مسؤول قرارگاه سازندگي محمد رسول‌الله بندرلنگه در پايان يادآور شد: ما در كشوري زندگي مي‌كنيم كه منابع طبيعي و غذايي بسيار غني و بزرگي در آن موجود است و حال بايد با اين همه ظرفيت موجود به سمتي حركت كنيم كه اين منابع را با توليد داخلي و كيفيت برتر زنده كنيم و وارد چرخه توليد نماييم و از وارد كردن محصولات تضعيف‌كننده اين توليدات داخلي خودداري شود.

ارسال نظرات