خبرهای داغ:
گزارش بسیج از آتش سوزی در پتروشیمی بندر امام ؛

آتش سوزی تا این لحظه خسارت جانی نداشته است/ دود غلیظی منطقه را فرا گرفته است/ اعزام تمامی نیروهای آتش نشانی به پتروشیمی بندرامام

انبار BDSR پتروشیمی بندر امام در ماهشهر خوزستان عصر شنبه دچار آتش سوزی شده است.
کد خبر: ۸۷۲۳۳۲۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
به گزارش بسیج به نقل از رهیاب، دقایقی پیش انبار BD/SR شرکت پتروشیمی بندر امام دچار حریق شد. هم اکنون واحدهای ایمنی و آتش نشانی در حال اطفای این حریق هستند. این واحد پتروشیمی کار تولید لاستیک های مصنوعی را برعهده دارد.



هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است
منصور قمر فرماندار ماهشهر در این خصوص با بیان این که آتش نشانان در حال اطفا حریق هستند، ادامه داد: تلاش برای مهار آتش ادامه دارد. خوشبختانه این آتش سوزی هیچ تلفات جانی نداشته است.
وی گفت: هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است. 

بر اثر این آتش سوزی دود غلیظی منطقه را فرا گرفته که از فاصله دور قابل رویت است. 


اعزام تمامی نیروهای آتش نشانی به پتروشیمی بندرامام
 فرمانده مدیریت بحران منطقه ویژه ماهشهر گفت: دقایقی پیش انبار محصول واحد BDSR(لاستیک مصنوعی) مجتمع پتروشیمی بندر امام دچار حریق شد و هم اکنون تمامی نیروهای آتش نشانی منطقه به محل حادثه دیده اعزام و در حال اطفای حریق هستند.

وی با اطمینان خاطر از اینکه جای هیچ گونه نگرانی نیست، افزود: به دلیل اینکه ویژگی لاستیک دود زا بودن است،  بنابراین دود زیادی منطقه را فرا گرفته است.




آتش سوزی خسارت جانی نداشته است
مدیر عامل مجتمع پتروشیمی بندر امام گفت: تمامی نیروهای منطقه برای اطفای حریق انبار لاستیک مصنوعی بسیج شده اند.
رضا امیری افزود: با وجود آتش سوزی در یکی از انبارهای پتروشیمی بندر امام، هیچ خللی در روند فعالیت های این مجتمع وجود نیامده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی در مورد خسارت جانی یا مصدومیتی منتشر نشده است و عملیات اطفای حریق به سرعت ادامه دارد.

در حالی که هنوز علت و گزارش دقیقی از حوادث پتروشیمی بوعلی ارائه نشده است، این سومین آتش سوزی در صنایع پتروشیمی بندرماهشهر به حساب می آید.


آتش نشانان باز هم در خط مقدم نبرد با آتش
آتش نشانان در تلاش برای جلوگیری از سرایت حریق به دیگر واحدها هستند. بنا به اخبار موثق دریافتی آتش به کنترل نیروهای آتش نشانی در آمده است. گفته می شود آتش به زودی خاموش خواهد شد



حریق در پتروشیمی بندر امام از واحد لاستیک مصنوعی فراتر نرفته است
رئیس اچ اس ایی مجتمع پتروشیمی بندر امام، اخبار منتشر شده مبنی بر سرایت آتش به دیگر واحدها را تکذیب کرد.
محمدعلی خادمیان گفت: هم اکنون همه نیروها در حال اجرای عملیات اطفای حریق در انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی (BDSR) هستند.
وی ادامه داد: عملیات کولینگ (خنک سازی) از سوی نیروهای عملیاتی و آتش نشان در حال انجام است.
خادمیان اطمینان داد که آتش تنها در محدوده انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی (BDSR) صورت گرفته است و هنوز به واحدهای دیگر سرایت نکرده است.
رئیس اچ اس یی مجتمع پتروشیمی بندر امام، تصریح کرد: اخبار تکمیلی به محض مهار آتش از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.



مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی برای رصد دقیق حادثه آتش سوزی پتروشیمی بندرامام عازم ماهشهر شده است.


حراست ارشد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر فرضیه عمدی بودن یا خرابکاری حادثه آتش سوزی در انبار واحد لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندر امام را رد کرد.


پتروشیمی بندرامام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است. محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است و با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولیدکننده محصولات پتروشیمی ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها