مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

کرامت انسان‌ها از اهداف نظام جمهوری اسلامی می باشد

در قانون اساسی کرامت و ارزش‌گذاری انسان‌ها از اهداف نظام جمهوری اسلامی اعلام شده است.
کد خبر: ۸۷۲۳۵۲۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم اختتامیه همایش علمی، پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی با اشاره به اینکه همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، گفت: فراخوان مربوط به این جشنواره سال قبل منتشر شده و بر اساس فرصتی که برای ارسال آثار تعیین شده بود، خوشبختانه شاهد، حضور چشمگیر علاقه‌مندان در این همایش بودیم.

ناصر مقدم افزود: خوشبختانه همواره نماینده ولی فقیه در استان زنجان و استاندار زنجان در برنامه‌های اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراهی لازم را داشته و حمایت‌های مربوط را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با محوریت همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی اظهار داشت: طبق برنامه، این همایش در مدت یک روز، در نوبت صبح با ارائه مقاله و در نوبت عصر نیز با تقدیر از نفرات برتر و سخنرانی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ارسال 100 اثر به دبیرخانه این همایش در زنجان تصریح کرد: با داوری هشت نفر در بخش اصلی و دو نفر در بخش ویژه تقدیر می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در قانون اساسی کرامت و ارزش‌گذاری انسان‌ها از اهداف نظام جمهوری اسلامی اعلام شده است.

مقدم با اشاره به اینکه کرامت انسانی زمانی که به فرشتگان امر شد تا در مقابل انسان سجده کند، آغاز شد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز همواره در سخنان خود کرامت انسانی را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی گفت: سیاست‌های حاکم در نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج نیز بر حمایت از مظلومان که برگرفته از کرامت انسانی و ارزشی است، تاکید بسیاری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه گزارشی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد و افزود: امسال نکوداشت، آیت‌الله یکتایی در زنجان برگزار و تاریخچه حوزه‌های علمیه در 100 سال گذشته منتشر خواهد شد.

مقدم همچنین با اشاره به حمایت‌های استاندار زنجان در امور فرهنگی و هنری بیان کرد: تصویب ساخت تالار بزرگ شهر زنجان برای برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در سفر ریاست جمهوری که در آستانه کلنگ‌زنی قرار دارد، یکی از اقدامات ارزشمند استاندار زنجان در حمایت از فرهنگ و هنر است.

ارسال نظرات