یکصدمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه/2

رعایت قانون به نفع همه است/با اظهار نظر شخصی فضا را آلوده نکنیم

اژه ای در خصوص نشریه یالثارات گفت:این نشریه در دی ماه سال گذشته در هیات نظارت بر مطبوعات به استناد قانون مطبوعات لغو پروانه شد و این موضوع به مسئول موسسه ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۱۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، محسنی اژه ای در ادامه صدمین نشست خبری خود  با خبرنگاران،در خصوص نشریه یالثارات گفت: بارها گفتم اگر رعایت قانون را کنیم به نفع همه است و نباید با اظهارنظرهای شخصی فضا را آلوده کنیم.این نشریه در دی ماه سال گذشته در هیات نظارت بر مطبوعات به استناد قانون مطبوعات لغو پروانه شد و این موضوع به مسئول موسسه ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مسئول موسسه گفت حق لغو پروانه وجود نداشته و تقاضا داریم تا رسیدگی به اعتراض ما، دستور لغو پروانه صادر شود. دادگاه تشخیص داد که می شود دستور موقت را صادر کند؛ اما باید وجه نقد مشخصی را به عنوان خسارت تامین می کردند که این اتفاق افتاد و کار نشریه شروع شد.

اژه ای با اشاره به اهانت نشریه یالثارات به هنرمندان گفت: اگر اهانتی صورت گرفته باشد قابل تعقیب است. مطالبی از سوی سخنگوی وزارت ارشاد مطرح شد که گویا در مورد اخیر توهین به هنرمندان هم هیات نظارت تشکیل شد پیگیری کردم تکذیب شد. دادگستری از سخنگوی ارشاد دعوت کرد و گفت چنین جلسه ای تشکیل نشده و سخنگو هم گفته اشتباه شده و اصلا هیات نظارت جلسه ای در این مورد تشکیل نداده و تصمیمی گرفته نشده است. بر اساس قانون، هیات نظارت می تواند شخصا ورود کند، اما خود هیات نظارت نمی تواند پروانه ای را لغو کند و دادگاه باید این کار را انجام دهد.
ارسال نظرات