استاندار اردبیل:

گمرک اصلاندوز احیا می‌شود

گمرک اصلاندوز بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار است احیا شود تا در آینده نسبت به بازگشایی آن اقدامات قانونی به انجام برسد.
کد خبر: ۸۷۲۳۹۶۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، مجید خدابخش در بازدید از نمایشگاه مطبوعات در اردبیل با بیان اینکه گمرک اصلاندوز در دهه 70 به تصویب رسیده اما به دلیل معطلی در سال‌های گذشته از ردیف گمرک فعال استان حذف شده است، افزود: ما در رفت و آمد و پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار شده است نسبت به احیای گمرک اصلاندوز اقدام لازم انجام شده و امیدواریم با برگشت مجدد گمرک اصلاندوز به جمع گمرک فعال کشور بتوانیم در آینده نسبت به راه‌اندازی گمرک اصلاندوز اقدام کنیم.

وی بیان کرد: البته ایرادی که کار گروه مرزی در لغو مجوز گمرک اصلاندوز برای خود مطرح می‌کند باز بودن گمرک بیله‌سوار و نزدیکی گمرک اصلاندوز به گمرک فعال بیله‌سوار و همچنین غیرفعال بودن آن در سال‌های اخیر است که ما نیز دلایل و مستندات خودمان را برای بازگشایی مجدد گمرک اصلاندوز مطرح کردیم و قرار است نسبت به احیا و راه‌اندازی آن اقدام شود.

استاندار اردبیل گفت: گمرک اصلاندوز بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار است احیا شود تا در آینده نسبت به بازگشایی آن اقدامات قانونی به انجام برسد.

خدابخش با بیان اینکه نقد برخی اصحاب رسانه و خبرنگاران مبنی بر حاضر نشدن مسؤولان و مدیران در نمایشگاه و جشنواره و آیین افتتاح دیروز تصریح کرد: البته ما به دلیل مشغله کاری و حضور معاون اجرایی رئیس جمهور نتوانستیم در آیین افتتاح حضور پیدا کنیم ولی مدیران باید با فعال کردن حوزه مجازی خود در جریان تحولات استان به ویژه گشایش نمایشگاه قرار می‌گرفتند تا در این مراسم حضور پیدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه مشتریان منطقه آزاد زیاد هستند و در این بین امیدواریم به تعداد استان‌های متقاضی منطقه آزاد تجاری در لایحه دولت افزوده نشود، افزود: اگر بر این تعداد استان‌های دیگر افزوده شود قطعا مشکلات در تامین اعتبارات افزون‌تر شده و ما قادر نخواهیم بود در تصویب لایحه منطقه آزاد اقدام عملیاتی انجام دهیم.

استاندار اردبیل عنوان کرد: امیدواریم لایحه منطقه آزاد با همه مزیت‌ها بعد از تصویب در مجلس به دولت ابلاغ شده و امسال شاهد فراهم شدن مقدمات اجرایی لایحه منطقه آزاد در استان باشیم.

ارسال نظرات