۱۰ حادثه در کمتر از ۱۵۰ روز؛ "زنگنه" رکوردِ ایجاد حادثه در نفت و گاز را شکست!

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران گفت اگر شرکت‌های صنعت نفت که خصوصی شده‌اند دقت لازم را به خرج ندهند و از حوادث اخیر عبرت لازم را نگیرند هیچ تضمینی در عدم تزاید حوادث وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۴۲۱۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که حوادث اخیر آتش سوزی در شرکت‌های مختلف با توجه به اینکه در شرکت‌های خصوصی اتفاق افتاده نشان می‌دهد که مسائل ایمنی و فنی همانند شرکت‌های دولتی در آنها وجود ندارد.

بنا به این گزارش، از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون ۱۰ حادثه آتش سوزی، انفجار و سقوط از ارتفاع در سطح صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران به ثبت رسیده که در جریان این حوادث در کنار خسارت‌های سنگین مالی، تاکنون ۳ نفر کشته و ۱۲ نفر مصدوم و یا دچار سوختگی شدید شدند.

این حوادث در مناطقی چون، پتروشیمی تندگویان،"انفجار وآتش سوزی در واحد پارازایلین مخازن ذخیره سازی نفتای پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی اتیلن غرب، انفجار لوله گاز در مارون،پتروشیمی بیستون و آتش سوزی در پتروشیمی بندرامام از جمله مواردی بوده که در این اواخر رخ  داده است.

محمدرضا یوسفی‌پور  گفت اگر شرکت‌های صنعت نفت که خصوصی شده‌اند دقت لازم را به خرج ندهند و از حوادث اخیر عبرت لازم را نگیرند هیچ تضمینی در عدم تزاید حوادث وجود ندارد.

از قرار معلوم، با ثبت ۱۰ حادثه رسانه‌ای شده در صنعت نفت درحالی رکورد حوادث در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران شکسته شده که تاکنون دلایل هیچ یک از این حوادث به طور رسمی اعلام نشده است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران افزود: در هر شرکت اگر از اجناس با کیفیت وخوب استفاده نشود می‌تواند حادثه‌آفرین شود و ادامه که ریشه حوادث کنونی مربوط به 5 سال پیش بود. به گفته وی، در حال حاضر آن چیزی درو می‌شود که بذ ر آن در 6 سال قبل کاشته شده است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران در توضیح بذر کاشته در سال‌های قبل گفت: عدم رعایت در کنترل کیفیت اقلام به کار رفته، روابط و مناسبات نیروی اسانی و حتی مدیریت ابزار هم نقش اساسی دارد. وی تاکید کرد: در حال حاضر در حوادث مشابه جهانی 75 درصد موارد  مربوط به مسائل رفتاری، 20 درصد سازمانی و 5 درصد مسائل فنی است.

یوسفی‌پور گفت که حوادث اخیر بیشتر در شرکت‌های خصوصی شده اتفاق افتاده که یک پیام روشن دارد یعنی اینکه الزامات و دقت‌های لازم در مورد مسائل فنی همانند شرکت‌های دولتی که از استخوان‌بندی محکم‌تری برخوردارند، وجود ندارد.

ارسال نظرات