خبرهای داغ:
نماینده اسبق ولی‌فقیه در لبنان و سوریه در گفت‌وگو با بسیج:

داعش به‌زودی از بین می‌رود/ هدف دشمن از پای درآوردن ایران است/ تکفیری‌ها مصالح اسرائیل را دنبال می‌کنند

نماینده اسبق ولی‌فقیه در لبنان و سوریه با بیان اینکه گرو‌ههای تکفیری مصالح رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا را در منطقه دنبال می‌کنند گفت: داعش به زودی از بین می‌رود.
کد خبر: ۸۷۲۴۲۴۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش بسیج به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید عبدالصاحب موسوی از علمای خوزستانی است که علاوه بر دو دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، سال‌های متمادی از عمر خود را در زمینه تبلیغ مذهب شیعه در کشور سوریه و همچنین نمایندگی ولی‌فقیه در لبنان سپری کرده است.

این حضور طولانی مدت در سوریه و لبنان وی را علاوه بر ارتباط خوب و گسترده با گروه‌های مختلف در این کشور نسبت به مسائل لبنان و سوریه به یکی از صاحب‌نظران این حوزه تبدیل کرده است.

وی اخیراً با تمرکز بر فعالیت‌های علمی و فرهنگی در استان خوزستان مستقر شده است، آیت‌الله موسوی دیدگاه ویژه‌ای در باب حوادث جاری در منطقه و به‌ویژه سوریه و عراق دارد و معتقد است در تمامی حوادثی که در منطقه جریان دارد با وجود تنوع یک هدف وجود دارد و آن هم ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ایران است.

محورهای مشروح گفت‌وگوی تسنیم با نماینده اسبق ولی‌فقیه در لبنان و سوریه به این شرح است:

  • آنچه امروز سوریه و عراق شاهدش هستیم "نبردهای مقدمه‌ای" هستند.
  • آرامش اسرائیل یک هدف جدی در ادامه جنگ‌های منطقه است.
  • نبرد جبهه مقاومت با استکبار طولانی است اما آینده کاملا روشن است.
  • مردم عراق و سوریه پس از روشنگری‌های انجام شده مقاومت خوبی کردند.
  • فتوای آیت‌الله سیستانی مردم عراق را با وظایف خود در دفاع از کشورشان آشناتر کرد.
  • گرو‌ه‌های تکفیری مصالح رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا را دنبال می‌کنند.

تسنیم:باتوجه به آخرین تحولات در منطقه به ویژه سوریه و عراق هدف اصلی غربی‌ها از آغاز و حالا با تداوم جنگ را چه چیزی می‌دانید؟

سید عبدالصاحب موسوی: وقتی به ماجرای منطقه نگاه می‌کنیم، خیلی روشن است انگیزه اصلی و اساسی کسانی که در سوریه و عراق جنگ را به راه انداخته‌اند ایجاد مشکل برای جمهوری اسلامی ایران است.

در واقع این جنگ‌هایی که امروزه ما مشاهده می‌کنیم چه در سوریه و چه در عراق، "نبردهای مقدمه‌ای" هستند و هدف اصلی این جنگ‌ها جمهوری اسلامی ایران است چون انقلاب اسلامی وجود اسرائیل را تهدید می‌کند.

به تعبیر صحیح‌تر چون نظام اسلامی ایران دارای دارای مبانی اسلامی دقیق است این دشمنی‌ها با آن می‌شود.

تسنیم: چرا دشمن به این نتیجه رسیده هرطور هست ولو با هزینه گزاف و راه‌اندازی جنگ با همسایگان ما باید با نظام جمهوری اسلامی مقابله کند؟

سید عبدالصاحب موسوی: اولا تاکید می‌کنم در جنگ سوریه، اسلام اصیل در مقابل ظلم ایستاده است، در پاسخ به پرسش شما، ببینید، جمهوری اسلامی ایران همیشه در حال مقاومت بوده، هست و خواهد بود؛ بنابراین اینها فکر می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران وجود دارد نمی‌توانند در مقابل این پدیده بسیار عظیم کاری انجام دهند و نمی‌توانند به راحتی به اهدافی که دارند برسند.

همه فهمیده‌اند که دشمنان با راه انداختن جنگ اهدافی در یمن، سوریه، عراق و کشور لبنان داشته‌اند، که از برکات جمهوری اسلامی نتوانستند به اهداف پلیدی که داشتند برسند، خودشان هم می‌دانند تا زمانی که ایران وجود دارد نمی‌توانند در این کشورها کاری انجام دهند.

درست است که هدف و آرزوی آنها از راه اندازی این جنگ‌ها از پای درآوردن جمهوری اسلامی است اما این کار برای آنها مقدور نیست مگر اینکه مقدماتی را فراهم آورند که جنگ با سوریه و از پای درآوردن این کشور، جنگ با عراق و متلاشی کردن امکانات این کشور و ضربه زدن به مسلمانان در کشورهای اسلامی از جمله مقدمات مقابله و ناتوان کردن ایران در منطقه است.

تسنیم: در صحبت‌ها گفتید چون ایران با اسرائیل دشمن است جنگ‌های منطقه‌ای راه افتاده؛ بیشتر توضیح می‌دهید؟

سید عبدالصاحب موسوی: آرامش اسرائیل یک هدف جدی در این جنگ‌ها است؛ وقتی در کشورهای اسلامی جنگی نباشد به طور یقین همه توجهات مسلمانان به‌سوی رژیم صهیونیستی خواهد رفت یعنی کسانی که می‌خواهند مقاومت کنند در مقابل این رژیم می‌ایستند و نمی‌گذارند به اهداف شوم خود برسد.

بهترین راه برای در آرامش بودن اسرائیل، این است که کشورهای اسلامی را مشغول کنند و برای آنها مشکلاتی را به وجود بیاورند تا این رژیم جعلی بتواند به حیات خود ادامه دهد که این موضوع یکی از مهمترین اهداف دشمنان تعریف شده.

یک مطلب مهم این است که اهداف دشمنان نقش بر‌آب شده چراکه آن چه که اتفاق افتاده بلعکس چیزی بوده که آن‌ها می‌خواستند، مشکلات و گرفتاری‌هایی که می‌خواستند برای جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاورند دامن‌گیر خودشان شد و در این مسئله گرفتار شدند.

تسنیم: شرایط میدانی را در حال حاضر در سوریه، عراق و یمن چطور ارزیابی می‌کنید؟

سید عبدالصاحب موسوی: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی در سوریه، عراق و یمن شدیداً گرفتار شده‌اند، به فضل الهی، عنایت خداوند متعال، بیداری ملت‌های مسلمان و حضور جمهوری اسلامی سبب شد که آنان عقب‌نشینی کنند.

هم‌اکنون وضع را بهتر از گذشته می‌بینیم و آینده‌ای روشن در پیش رو داریم، این که می‌گوئیم آینده خوبی در پیش است توضیحش این است که نبرد، طولانی خواهد بود به‌دلیل اینکه مشغله‌های زیادی وجود دارد و مشکلاتی که دشمنان در کشورهای اسلامی از طریق تکفیری‌ها به وجود آوردند باید برطرف و جبران شود.

تسنیم: برخی معتقدند جنگ با تروریست‌های تکفیری در منطقه برکاتی هم داشته، نظر شما در این باره چیست؟

سید عبدالصاحب موسوی: همینطور است؛ یکی از برکات راه‌افتادن جنگ در سوریه و عراق پی‌بردن مسلمانان به اهداف شوم و پلید آمریکا و اسرائیل بوده، خیلی از مردم در کشورهای اسلامی در ابتدای جنگ فکر می‌کردند که گروه‌های تکفیری و داعش دنبال خیر و برکت، عزت و شرف آسایش مردم کشورهای سوریه و عراق هستند و براساس این اهداف آمده‌اند ولی کم‌کم متوجه شدند که اینها تنها به‌دنبال مصالح رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا هستند و چیزی جز این مسئله را دنبال نمی‌کنند.

برای همه از سنی و شیعه ثابت شد کارهایی که تکفیری‌ها انجام می‌دهند هیچ ربطی به آسایش و عزت مردم منطقه ندارد؛ بلکه هدف اصلی آن‌ها این است که ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی را از پای دربیاورند تا اسرائیل در آسایش و آرامش باشد و به حیات خود در منطقه ادامه دهد.

تسنیم: به دیدگاه مردم این کشورها اشاره کردید، حضور مردم در میدان مبارزه با تکفیری‌ها چقدر در تغییر معادلات مبارزه با آنها موثر بوده است؟

سید عبدالصاحب موسوی: در اثر روشنگری‌های صورت گرفته در منطقه، مردم در میدان نبرد مقاومت خوبی از خود نشان دادند در حلب، حمص و شام مردم مقابل دشمنان ایستادند در کشور عراق نیز مردم همت خوبی داشتند و مقابل دشمن ایستادگی کردند و نتایج درخشانی داشت.

فتوای بسیار مبارک مرجع عالیقدر آیت‌الله سیستانی نیز سبب شد که مردم عراق بیشتر از گذشته به وظیفه خود آشنا شوند و همانطور که مشاهده می‌کنیم دشمان روز‌به‌روز از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند و از بین می‌روند، دیگر امیدی برای زندگی سیاسی و اجتماعی گروه‌های تکفیری وجود ندارد فقط مدتی کمی از عمر آنها باقی مانده است.

این‌ها در عمر باقی‌مانده خود شهرهای مسلمانان را تخریب می‌کنند، مسلمانان را به‌زحمت می‌اندازند و آن‌ها زجر می‌دهند ولی در آینده‌ای نزدیک برای همیشه از بین خواهند رفت که به امید خداوند آن روز به زودی اتفاق خواهد افتاد و شاهد نابودی کامل داعش و دیگر گروه‌های داعش‌گونه خواهیم بود.

گفت‌وگو از حسین یزدی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها