جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس:

جشنواره کشوری بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی در کردستان برگزار می‌شود

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس از برگزاری جشنواره کشوری بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی به میزبانی کردستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۴۴۴۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار حمزه فلاح امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، اظهار داشت: جشنواره کشوری بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی یادواره شهیده رقیه رضایی و شهدای رمضان کردستان از 19 تا 21 ماه جاری و به میزبانی سپاه بیت‌المقدس در سنندج برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه کردستان خاطرنشان کرد: این بازی‌ها در چهار رشته «هفت سنگ»، «دال‌پلان»، «بازی‌های سه‌گانه (حمل مشک به متراژ 30 متر، تیراندازی با کمان سنتی و برداشتن وزنه 4 کیلوگرمی)» و «طناب‌کشی» و به مدت دو روز در اردوگاه شهید سلیمان‌خاطر سنندج برگزار خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از ادارات آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دیگر ادارات استان برای همکاری در برگزاری این جشنواره، هدف از برگزاری این جشنواره کشوری را احیای بازی‌های بومی محلی و ترویج آنها، تبادل فرهنگ و آشنایی مردم سایر نقاط کشور با فرهنگ کردستان و رقابت سالم ورزشی عنوان کرد.

فلاح با یادآوری اینکه 24 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، قم، کرمان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، یزد و کردستان با دو تیم در این جشنواره حضور دارند، گفت: حدود 300 ورزشکار و مربی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی همچنین گفت: 10 داور مسابقات این جشنواره را قضاوت می‌کنند که یک نفر آنها از داوران استان کردستان است.

جانشین فرمانده سپاه کردستان گفت: کردستان در بازی‌های بومی محلی دارای مقامات کشور و ید طولایی دارد و دوره‌های قبل مقام‌هایی را در رشته‌های مختلف کسب کردیم.

وی بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی و نیز نقاط یادمانی شهر سنندج از جمله تپه الله‌اکبر و باشگاه افسران و برگزاری نمایشگاهی از میراث و صنایع دستی استان و نیز بحث حجاب را از برنامه‌های جانبی این جشنواره ذکر کرد.

ارسال نظرات