عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

پالایشگاه نیاز داریم نه درآمد حاصل از خام فروشی/ بنزین داخلی باکیفیت‌تر از بنزین وارداتی است

حبیب آقاجری گفت:در صورتی که ما قادر هستیم تا مجتمع های پتروشیمی بنزین مورد نیاز را تولید کنیم باید نسبت به تاسیس پالایشگاه اقدام کنیم نه خام فروشی.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۲۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
حبیب آقاجری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بنزین تولیدی در کشورمان، کیفیت بالاتری نسبت به بنزین وارداتی دارد.
 
حبیب آقاجری گفت:در صورتی که ما قادر هستیم تا مجتمع های پتروشیمی بنزین مورد نیاز را تولید کنیم باید نسبت به تاسیس پالایشگاه  اقدام کنیم نه خام فروشی.

وی با بیان اینکه کیفیت پایین بنزین داخلی بهانه ای برای واردات شده است افزود: عده ای به بهانه اینکه کیفیت بنزین داخلی پایین است و محیط زیست را  آلوده می کند اقدام به رانت خواری و واردات بنزین کرده اند و متاسفاه این روند ادامه دارد.
 
آقاجری بیان داشت:در صورتی که ما قادر هستیم تا مجتمع های پتروشیمی بنزین مورد نیاز را تولید کنیم باید نسبت به تاسیس پالایشگاه  اقدام کنیم نه خام فروشی.
 
وی در ادامه گفت:  چرا نفت خام خودمان را صادر کنیم و با قیمت گران تر بنزین وارد کنیم چنین فرایندی توجیه اقتصادی ندارد و در راستای اقتصاد مقاومتی نیست.
 
نماینده سابق مجلس گفت: با توجه به اینکه بیکاری در کشور بیداد می کند و سایر مسائلی که در اقتصاد وجود دارد چرا نفت خام را بفروشیم، نفت خام سرمایه ملی است و باید بتوانیم در داخل فراورده های نفت خام تولید کنیم،لذا اعتقادم بر این است که این مساله سود عده ای مدنظر است که همچنان واردات بنزین را  ادامه پیدا می دهند .

ارسال نظرات