در سومین نشست هم اندیشی صاحبنظران عنوان شد؛

تأکید بر ضرورت تشکیل انجمن ادبیات کودکان و نوجوانان استان اردبیل

سومین نشست هم اندیشی صاحبنظران و فعالان عرصه فرهنگی استان اردبیل با هدف تشکیل انجمن ادبیات کودکان و نوجوانان با میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۵۶۴۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،در این نشست که مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از کارشناسان فرهنگی ارگانهای مرتبط و سازمان های مردم نهاد فعال نیز در ان حضور داشتند، مباحثی در خصوص اهمیت ادبیات کودک و نوجوانان و موانع موجود در خصوص گسترش این ادبیات در حوزه های فرهنگی و ادبی مطرح و راهکارهای مورد نظر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رباب عزیزخانی در این نشست ضمن تمجید از جایگاه استان اردبیل در ادبیات کودک و نوجوان کشور و ظهور چهره های ملی و بین المللی از این استان در ادبیات مذکور، سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای ادبیات حوزه کودک را موجب تسریع در توسعه اجتماعی و فرهنگی هر جامعه دانسته و اظهار داشت: کودکانی که با کتاب، ادبیات، هنر و فرهنگ انس میگیرند، در آینده جزو پیشتازان عرصه های مختلف زندگی و فعلان اجتماعی، علمی و فرهنگی کشور ظهور میکنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، تشکیل انجمن ادبیات کودکان و نوجوانان استان اردبیل را موجب برنامه ریزی فرهنگی منسجم تر برای این قشر برشمرده و تصریح کرد: علیرغم حضور فعال ادبیان استان در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، عدم وجود انجمن موجب شده استان اردبیل نتواند به جایگاه واقعی خود در این عرصه دست یابد.

وی، مشارکت ارگانهای فرهنگی و علمی، سازمان مردم نهاد، نویسندگان و مترجمان، اساتید و پژوهشگران ادبیات را موجب تسریع در تشکیل انجمن و فعالیت گسترده تر آن بیان کرده و خواستار حمایت از طرح تشکیل این انجمن شد.

قابل ذکر است که در این جلسه،ضمن تعیین اعضای هیأت امناء، اجرای مقدمات اداری تشکیل انجمن و پیگیری روال قانونی تشکیل آن مورد تصویب اعضای نشست قرار گرفت. این انجمن، مواردی از جمله تشکیل کارگروههای ویژه ادبیات کودک، حمایت از نویسندگان کتب حوزه کودک و برنامه ریزی برای غنی سازی ادبیات کودک و نوجوان در سطح استان را برعهده خواهد داشت.

ارسال نظرات