در خطبه هاي نماز جمعه پارس آباد مطرح شد

انتقاد امام جمعه از وزير جهاد كشاورزي تا وزير ورزش

امام جمعه پارس آباد گفت: در حالي كه وظيفه وزير جهاد كشاورزي حضور مستمر در مناطق کشاورزی است، آقاي حجتي در تهران نشسته بدون اينكه از مشكلات كشاورزان باخبر باشد.
کد خبر: ۸۷۲۶۲۲۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه پارس آباد در خصوص ویژگی‌های شخصیتی و دینی امام هشتم و اهمیت زیارت آن حضرت اظهار داشت: هرکس امام رضا (ع) را زیارت کند و یک شب در کنار جوار آن حضرت بماند گویا در عرش الهی در کنار معبودش مانده است.

وی با اشاره به احاديث و رواياتي از امام رضا (ع) گفت: هرکس اين امام هشتم را زیارت کند در آخرت در سه مکان یاریگر او خواهم بود، هنگام دادن نامه اعمال، هنگام عبور از پل صراط، هنگام بررسی اعمال.

رشادي در خطبه دوم نمازجمعه ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، به مناسبت های هفته آینده از جمله روز مقاومت اسلامی، ولادت امام رضا (ع)، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و کودتای آمریکا برای بازگرداندن شاه به ایران در سال 1332 اشاره كرد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه ایثار، پایداری و مقاومت آزادگان در حافظه تاریخی ملت خواهد ماند، ضمن اشاره به اینکه در آستانه 26 مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال 69 قرار گرفته‌ایم، خواستار حمايت و حل مشكلات آزادگان و جانبازان شد.

وي با اظهار اینکه در آستانه فرا رسیدن روز مقاومت اسلامی شنبه 23 مرداد‌ماه قرار گرفته‌ایم، افزود: در طول تاریخ هر موقع مسلمانان با اتحاد، ایستادگی و مقاومت، مواضع خود را در مقابل استكبار حفظ كرده اند هميشه پيروز بوده اند كه از جمله مي توان به ريشه كن شدن آپارتايد در آفريقا توسط نلسون ماندلا و ايستادگي جبهه مقاومت سوريه و عراق اشاره كرد.

رشادي همچنين از استقبال پرشور مردم، هيئات مذهبي، مسوولان پارس آباد از خادمان حرم رضوي و پرچم متبرك علي بن موسي الرضا (ع) در اين شهرستان قدرداني كرد.

خطيب نمازجمعه پارس آباد در ادامه با انتقاد شدید از عدم حضور وزیر جهاد کشاورزی در اين شهرستان مرزي، گفت: در حالي كه وظيفه وزير جهاد كشاورزي رسيدگي به مشكلات و حضور مستمر در مناطق کشاورزی است، آقاي حجتي بي دريغ از اين مساله در تهران نشسته بدون اينكه از مشكلات كشاورزان منطقه باخبر باشد.

وی همچنين به منطقه آزاد تجاری اشاره كرد و با بيان اينكه در تعیین نقشه منطقه آزاد، مسئولین متراژي عمل نكرده و با تحقيقات و كار کارشناسی موضوع را بررسي كنند، افزود: اگر در شهرستان پارس آباد منطقه آزاد باشد قطعا از اين منطقه تنها صادرات انجام خواهد شد. چرا كه تنها اين منطقه است كه توانايي صادرات به كشورهايي از قبيل آذربايجان، گرجستان، اكراين و حوزه قفقاز را دارد و بنابراين منطقه آزاد قطعا در پارس آبادمغان خواهد بود.

رشادي با انتقاد از شکست اخير کاروان اعزامی ورزش در المپیک ریو گفت: وزارت ورزش و جوانان باید در این خصوص به ملت ایران پاسخ دهد كه چرا اينچنين ورزشكاران از اين مسابقات حذف مي شوند.

وي با بيان اينكه بايد در امر ورزش سرمايه گذاري شود، افزود: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان در اين زمينه بسيار ضعيف عمل كرده است و نمونه مشابه آن همين ورزشكاران المپيكي هستند كه در نبود حمايت يكي بعد از ديگري از گردونه رقابتها حذف مي شوند.

امام جمعه پارس آباد همچنين از قطعي شبکه‌های دیجیتال در اين شهرستان انتقاد كرد و با بيان اينكه گيرنده ديجيتال از ساعت 12 به بعد در پارس آباد قطع مي شود، تصريح كرد: از مسئولان شهرستانی و استانی انتظار مي رود هر چه سریعتر این مشکلات را رفع كنند تا بيش تر از اين شاهد نارضايتي مردم منطقه نسبت به اين مساله نباشيم.

ارسال نظرات