امام جمعه بیله سوار:

کشورهای فرامنطقه ای مانع همکاری ایران و کشورهای منطقه هستند

امام جمعه بیله سوار با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به کشور جمهوری آذربایجان گفت: کشورهای فرامنطقه ای باعث ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه شده و در نهایت مانع همکاری آنها می شوند.
کد خبر: ۸۷۲۶۲۲۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام کریم قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نمازجمعه به سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به کشور جمهوری اذربایجان و اسنادی که بین دو کشور امضا شد اشاره کرد و افزود: جمهوری آذربایجان از همه کشورهای همسایه ایران بیشتر از همه از نظر فرهنگی و مرزی نزدیکی و قرابت دارد و با توجه به اینکه بیش از 98 درصد مردم این کشور مسلمان و شیعه هستند پتانسیل های زیادی در جهت همکاری با ایران وجود دارد اما برخی کشورهای فرامنطقه ای باعث اختلاف بین کشورهای منطقه شده و در نهایت مانع همکاری کشورها می شوند.

وی سفر اخیر ریاست جمهوری را سفر خوبی عنوان کرد و گفت: یکی از محورهای مذاکرات بحث کریدور شمال به جنوب بود که بیش از 7200 کیلومتر این مسیر از ایران می گذرد و در مرکز این کریدور قرار گرفته است که وصل این مسیر با احداث راه اهن و توسعه خطوط هوایی مسیر خواهد بود.

امام جمعه بیله سوار به موضوع لغو روادید بین دو کشور نیز اشاره کرد و گفت: روادید مرزی از سوی ایران برداشته شده است اما طرف آذری همچنان این موضوع را حل نکرده است.

حجت الاسلام قیاسی با تشریح حوادث و رخدادهای مهم و تاریخی مرداد ماه، به کودتای 28 مرداد اشاره کرد و گفت: در پی اختلاف دکتر مصدق و آیت الله کاشانی و با برنامه ریزی امریکا و انگلیستان در نهایت کودتا اتفاق افتاد و با این کار امریکایی ها توانستند محمدرضاشاه پهلوی را دوباره بر سر قدرت بیاورند.

امام جمعه بیله سوار در خطبه اول نمازجمعهضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام گفت: فعالیت های سیاسی، فرهنگی و علمی امام رضا علیه السلام در زمان خلفای عباسی باعث شد در نهایت این امام معصوم به عالم آل محمد مشهور شود.

وی با برشمردن ویژگی های بارز و برجسته ایشان گفت: محض الاسلام، فقه الرضا، جوامع الشریعه، رساله الذهب و طب الرضا از جمله کتب با ارزشی است که به امام رضا علیه السلام انتساب شده است.

امام جمعه بیله سوار همچنین از برگزار کنندگان مراسم اخیر دهه کرامت و مراسم استقبال از پرچم رضوی که با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد تشکر و قدردانی کرد و گفت:حضور خادمان حرم امام رضا و پرچم حرم رضوی عطر وب وی ان امام همام را در مناطق مختلف شهرستان جاری و ساری کرد.

وی به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارکنان وزارت اطلاعات نیز اشاره کرد و اظهار کرد: رهبری معظم، از وزارت اطلاعات به عنوان پوسته سخت نظام یاد کردند که این جمله قدرت سربازان گمنام امام زمان را نشان می دهد.

امام جمعه بیله سوار در پایان از تلاش گران و ماموران نیروی انتظامی در برخورد و کشف کالای قاچاق تقدیر و تشکر کرد و عنوان کرد: نیروی انتظامی شهرستان بیله سوار نیز در بحث قاچاق سوخت و مبارزه با مشروبات الکلی تلاش خوبی صورت داده است .

ارسال نظرات