حجت الاسلام دیباجی در گفتگو با «بسیج»:

فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی امام هشتم(ع) بی نظیر بود

مسئول سابق دفترنمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی بسیج گفت: امام رضا(ع)به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بود و گفتار و رفتارش الگو و سرمشق دیگران بود.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۲۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
حجت الاسلام دیباجی مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی بسیج در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه فرارسیدن میلام امام رضا(ع) بهترین فرصت برای مرور زندگی شریف این امام هشتم شیعیان است، گفت: امام رضا(ع) در طول حیات خود،بسيار به مستمندان رسيدگى مى ‏كرد؛ به دادن صدقه به ويژه در شبهاى تار و به صورت پنهانى بسيار مبادرت مى ‏كرد و با خدمتگزارانش كنار يك سفره مى‏ نشست و غذا مى‏ خور و ساده زیستی ایشان باید الگویی برای شیعیان باشد.

وی افزود: این امام عزیز، قرآن زياد تلاوت مى‏ كرد و با گفتارش دل كسى را نرنجانيد. سخن هيچ كس را ناتمام نمى‏ گذاشت و نمى‏ شكست. پاى خود را هنگام نشستن در حضور ديگران دراز نمى‏ كرد و در حضور ديگران همواره از ديوار فاصله داشت و هيچ گاه تكيه نزد.

حجت الاسلام دیباجی خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) خوی نیکوی حلم و بردباری را از پدر بزرگوار خود امام کاظم (ع) به ارث برده بود و در برابر افراد جاهل و گستاخ با بردباری مواجه می شد.

مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی بسیج در پایان گفت: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم علیهم السلام به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بود و در این راه گفتار و رفتارش الگو و سرمشق دیگران بود.

ارسال نظرات