ایفای نقش مترسک گونه "تنها کیوسک اطلاع رسانی گردشگری" کوثر!

کیوسک اطلاع رسانی گردشگری شهرستان کوثر در سایه ضعف مدیریت ناکارآمد مسئولین امر تعطیل است و تنها نقش یک مترسک را در فراری دادن گردشگران و میهمانان ایفا می کند.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۳۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، شهرستان کوثر با دارا بودن بیش از 75 منطقه توریستی، تفریحی و تاریخی به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان اردبیل شناخته شده است.

کوثر به مرکزیت شهر گیوی به جهت اینکه یک شهر توریستی و دارای جاذبه های گردشگری فراوان است در ایام سال بخصوص در ایام نوروز و تابستان مورد توجه گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور می باشد.

متولی اصلی حوزه گردشگری که مسئولین گردشگری و دیگر دستگاه های مرتبط در شهرستان هستند بایستی ضمن ارائه خدمات تدابیری را در راستای رفاه حال گردشگران و میهمانان اتخاذ کنند.

شهر گیوی به عنوان مرکز شهرستان و پله ای شکل به ماسوله اردبیل مشهور است؛ اما متاسفانه هیچ یک از امکانات "ماسوله" گیلان را نمی توان در این شهر یافت؛ هرچند این منطقه گردشگری که در کشور و خاورمیانه مطرح است فقط نان اطلاع رسانی خود را می خورد!

پس با توجه به اطلاع رسانی به موقع و صحیح می توان گیوی، ماسوله اردبیل را نیز در کشور مطرح کرد، ولو با همت مسئولین و مدیریت کارآمد دستگاههای اجرایی.

شهرستان کوثر با وسعت فراوان، دارای باغها، تفرجگاه و پتانسیل های گردشگری بسیاری نیز می باشد؛ اما در مقابل گردشگر توانسته است زیر ساخت های خودرا ارتقا دهد ؟

این روز ها گردشگری نه تنها مزیتی برای شهرستان کوثر نیست بلکه مخل آسایش شهروندان وباعث نابودی طبیعت ومحیط زیست می شود؛ نبود سرویس های بهداشتی در مرکز شهر، نبود هتل یا مسافرخانه مناسب، نبود پارکینگ اختصاصی مسافر، نبود امکانات تفریحی، رفاهی و ... این اخلال را در حوزه گردشگری کوثر به وجود آورده است که نیاز به توجه ویژه مسئولین دارد.

اما هدف از پرداختن به این موضوع نکته اصلی " تعطیلی تنها کیوسک اطلاع رسانی گردشگری" شهرستان کوثر می باشد که فقط در چند روز اول نوروز و برای بازدید مسئولین باز می شود؛ از همین رو گردشگران اطلاعی از هیچ خدمات گردشگری شهرستان نخواهند داشت درنتیجه کیوسک اطلاع رسانی گردشگری شهرستان تنها نقش یک مترسک را در فراری دادن گردشگران و میهمانان ایفا می کند؛ اینجاست که فقط زباله های گردشگران و میهمانان عاید مردم فرهنگ پرور گیوی می شود!

بطبع موفقیت درمدیریت حوزه گردشگری با اتکا به اماکن توریستی و تفریحی منطقه و همچنین اطلاع رسانی این اماکن به گردشگران صورت می گیرد؛ اگر این معرفی و اطلاع رسانی از سوی متولیان امر ضعیف ارائه شود قطعاَ فقط زباله عاید طبیعت منطقه خواهد شد.

امروزه نقش قاطع وتعیین کننده تبلیغات واطلاع رسانی گردشگری در افزایش مدت ماندگاری گردشگران و بطبع آن تحولات اقتصادی مقاصد گردشگری بر کسی پوشیده نیست که می بایست مسئولین امر شهرستان کوثر این اصول را حداقل با باز کردن درِ تنها کیوسک اطلاع رسانی شهرستان رعایت کنند؛ گر چه هیچ خدماتی تفریحی و رفاهی مد نظر گردشگر در شهرستان وجود ندارد!

 
 
 
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار