40 روز گذشت؛ خبری از پرداخت پول گندم کاران نیست

با گذشت 40 روز از خرید تضمینی گندم از کشاورزان کوثری، فعلا خبری از پرداخت پول گندم کاران نیست.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۳۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، گندم کاران کوثری که حاصل دست رنج خود را پس از 9 ماه تلاش بی وقفه به امید شعار "خرید تضمینی" دولت به پنج مرکز خرید گندم تحویل داده اند، پس از گذشت 40 روز فعلاَ پول گندم خود را دریافت نکرده اند.

این درحالی است که پیشترمسئولین امردر مناطق مختلف کشور، استان و شهرستان خبر از پرداخت سریع و به موقع پول گندم کاران داده بودند.

برداشت تقریباَ 15 هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان کوثر که بنا بر اظهارات مسئولین امر با افزایش 3 برابری نسبت به سالهای قبل روبرو شده است، امید را در دلهای کشاورزان زنده نگاه داشته که امید می رود با پرداخت سریع مطالبات این قشر زحمت کش حقی از کسی ضایع نشود.

از این رو با استناد به پیشینه تلخ پرداخت پول گندم در سالهای گذشته متاسفانه تاریخ در حال تکرار است و زمان پرداخت پول گندم کشاورزان کوثری هنوز در هاله از ابهام است.

این تاخیر 40 روزه نه تنها موجب بی اعتمادی کشاورزان به دولت شده، بلکه پای دلالان را هم به بازار گندم کشانده است و این تاثیر منفی هم بر اقتصاد کشور دارد و هم متناقض با اقدام و عمل مسئولین در سال اقتصاد مقاومتی است.

در این میان هستند قشر کم درآمد جامعه که فقط چشم خود را به اندک درآمد های کشاورزی دوخته اند تا معیشت خود را بگونه ای بگذرانند؛ اما چون پول گندم خود را در اسرع وقت دریافت نمی کنند به ناچار و با کسر قیمت، گندم خود را به دلالان تحویل می دهند.

گفتنی است که قيمت خريد تضميني هر كيلوگرم گندم معمولي براي سال زراعي جديد 12705 ريال و گندم دوروم 13068 تعيين شده است.

ارسال نظرات