خبرهای داغ:

آغاز دومین المپیاد ورزشی بیماران خاص کشور در باغملک

رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا استان از آغاز دومین میزبانی خوزستان از المپیاد ورزشی بیماران خاص کشور خبر داد و گفت: هیات خوزستان در ارزیابی عملکرد سال ۹۴ فدراسیون، عنوان نخست را در بین ۳۱ استان کشور به دست آورد.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۱۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

کیامرث حاجی‌زاده در نشست خبری خود که امروز (شنبه) در دفتر این هیات برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و دهه کرامت، اظهار کرد: هیات بیماران خاص و پیوند اعضا، هیاتی خاص است، چرا که افراد خاصی را پوشش می‌دهد.


وی بیان کرد:‌ خوشبختانه با همکاری که خیرین و برخی مسوولان دستگاه‌های استان با ما داشته‌اند، هیات بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان توانست با وجود مشکلاتی که در زمینه بودجه‌ای و اعتباری داشت، در ارزیابی عملکرد سال ۹۴ فدراسیون عنوان نخست را در بین ۳۱ استان کشور به دست آورد که این جای خوشحالی دارد.

رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان افزود: برای رسیدن به این مهم کارهای بزرگی انجام شد و این موفقیت نقطه عطفی در شروع کار هیات استان، آن هم در بدو تاسیس و نوپا بودن آن است. این هیات برای کسانی کار می‌کند که شاید آخرین آرزوی‌شان این باشد که به میان جامعه و مردم بیایند و بعد هم در قالب ورزش بر سکوهای قهرمانی قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که هیات بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان جامعه بزرگی را تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: ‌آمار افراد دیابتی رو به افزایش است و هیات استان نیز شش گروه بیماران خاص را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین باتوجه به این‌که استان خوزستان در کمربند تالاسمی کشور قرار گرفته است، آمار این افراد نیز بالا است، هر چند با پیگیری‌هایی که در حال انجام است، این آمار رو به کاهش است.

حاجی‌زاده خاطر نشان کرد: هدف از قرار دادن چنین فدراسیونی در کشور، بالا بردن امید به زندگی، ایجاد نشاط و شادابی و خدمت به بهترین مخلوقات خداوند است. این افراد در این دنیا از مواهب سلامت جسمی و ظاهری بی‌بهره هستند ولی با حمایتی که ما از آن‌ها خواهیم داشت، قطعا شفیع ما در آن دنیا خواهند شد. من کار و خدمت به این هیات را عبادت می‌دانم و دیگر همکارانم نیز بی‌مزد و منت برای این افراد کار می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های این هیات، عنوان کرد: ‌ما یک سری برنامه‌ها را از سال گذشته آغاز کردیم و تنها هیات و استانی بودیم که موفق به اجرایی کردن آن‌ها شدیم. سال گذشته نیز رقابت‌های کشوری را میزبانی کردیم و توانستیم در دو گروه، رتبه‌های اول و سوم را به دست آوریم.

رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان گفت: بعد از آن هم اولین المپیاد ورزشی بیماران خاص را در شادگان با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار از سراسر کشور میزبانی کردیم و قصد داریم دومین المپیاد ورزشی بیماران خاص کشور را هم از فردا (یک‌شنبه) به مدت دو روز در منطقه زیارتی، سیاحتی و فرهنگی امام‌زاده عبدالله باغملک برگزار کنیم.

وی افزود: این رقابت‌ها در سه رشته تیراندازی، ‌دارت و شطرنج آقایان و بانوان و با حضور ۱۲۰ ورزشکار از سراسر کشور برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این المپیاد نیز بالا بردن روحیه ورزشکاران و ایجاد انگیزه برای بیمارانی است که هنوز وارد گود ورزش نشده‌اند.

حاجی‌زاده در ادامه عنوان‌ کرد:‌ ما برای اولین‌بار در بین هیات‌های ورزشی کشور، ۱۵۰ ورزشکار خود را بیمه کردیم. همچنین تاکید داشتیم به ورزشکارانی که از نظر مالی در سختی هستند، کمک کنیم، در ضمن از برترین‌های استان تجلیل کردیم.

وی بیان کرد‌: ‌از اصحاب رسانه نیز انتظار داریم که به ما کمک کنند تا مدیران دستگاه‌های استان، این هیات را ویژه ببینند، چرا که رسالت ما فراتر از این است و هدف ما توسعه ورزش همگانی است و به دنبال آن می‌خواهیم به ورزش قهرمانی هم بپردازیم.

رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان گفت: ما در حال طراحی برگزاری مسابقات کشوری دیگری در استان خوزستان هستیم. همچنین به دنبال راه‌اندازی بنیاد بیماران خاص می‌باشیم که در این زمینه با استاندار خوزستان نیز صحبت داشته‌ایم و او قول مساعد داده است. اگر این بنیاد فعال شود، افراد بیشتری از خیرین و ظرفیت‌های دولتی، جذب خواهند شد.

وی در پایان عنوان کرد: ‌امسال قرار است مسابقات انتخابی تیم‌ملی دو و میدانی پیوند اعضا جهت اعزام به مسابقات جهانی ۲۰۱۷ اسپانیا برگزار شود و با توجه به تمریناتی که ورزشکاران ما داشته‌اند، این امید را داریم که خوزستان در این رقابت‌ها نماینده داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها