ان بی سی نیوز خبر داد؛

شیوع ویروس زیکا در ایالات متحده آمریکا و اعلام وضعیت فوق العاده در پورتوریکو

وزارت بهداشت ایالات متحده امریکا، اعلام کرد: موج جدیدی از ویروس زیکا به این کشور به ویژه در ایالت پورتوریکو وارد شده است.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۳۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، ان بی سی نیوز نوشت: روز جمعه، دولت ایالات متحده در پورتوریکو  (پورتوریکو از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌آید که تحت حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا قرار دارد) اعلام وضعیت فوق‌العاده بهداشت عمومی در نتیجه موج جدیدی از شیوع ویروس زیکا کرد.    

 

در این بیانیه اجازه داده شده تا وزارت بهداشت ایالات متحده، ارائه خدمات انسانی و اعطای کمک‌های مالی داشته باشد و دسترسی به صندوق‌های اضطراری، اعزام پرسنل بهداشتی و سایر موارد را مجاز قرار بدهد.

 

سیلویا بورول، وزیر امور خارجه در بیانیه‌ای اظهار داشت: دولت آمریکا متعهد است با فوریت با شیوع ویروس زیکا در پورتوریکو، مقابله کند.

 

بورول سخنگوی وزارت بهداشت، در اواخر ماه آوریل به برخی مناطق ایالات متحده سفر کرد تا پاسخ به شیوع بیماری زیکا را ارزیابی کند؛ وی بلافاصله طی پیامی گام‌های فوری جهت مقابله با شیوع بیماری را ضروری اعلام کرد.

 

این بیانیه پس از آنکه پورتوریکو، هزار و نهصد و چهارده مورد از ابتلای جدید به این بیماری را گزارش داد، اعلام شد؛ از ماه دسامبر 10 هزار و ششصد و نود نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

 

پشه حامل ویروس زیکا، هزار و سی و پنج زن باردار را مبتلا کرده که برای مقامات دولتی نگرانی عمده‌ای را به وجود آورده است زیرا این ویروس در بدو تولد نوزاد را دچار نقایص شدید می‌کند که بیماری میکروسفانی عنوان نامیده می‌شود.

 

به گفته مقامات، بیش از 100 زن باردار در پورتوریکو به ویروس زیکا آلوده شده‌اند که به هنگام تولد نوزادان معیوب به دنیا خواهند آورد.

 

ویروس زیکا تهدیدی پنهان برای نسل‌های آینده از اهالی پورتوریکو است و احساس مسئولیت می‌شود تا باقدرت با گسترش آن مبارزه شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار