علت آتش سوزی در برفخانه طزرجان تفت، عامل انسانی اعلام شد

مسئول واحد آتش نشانی تفت، علت وقوع آتش سوزی در دامنه های برفخانه طزرجان در جمعه گذشته را روشن کردن احتمالی آتش توسط کوهنوردان یا شهروندان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۲۷۱۹۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت؛ ابوالفضل کاوه با اشاره به انتشار خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر وقوع آتش در این منطقه افزود: ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه به آتش نشانی اطلاع داده شد که برفخانه طزرجان دچار آتش سوزی شده که بلافاصله تمامی خودروهای آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این برفخانه در ارتفاعات قرار دارد و بالا رفتن ماشین های آتش نشانی امکان پذیر نبود آتش توسط نیروهای محلی مهار و خاموش شد.
کاوه با بیان اینکه کوچکترین بی احتیاطی باعث آتش سوزی می شود گفت: متاسفانه بی احتیاطی شهروندان در روشن کردن آتش و سهل انگاری در از بین بردن آن و وسعت گرفتن آن توسط نسیم و بادهای بیابانی، این اتفاقات را رقم خواهد زد.
وی از مردم، گردشگران و دامداران خواست در روشن کردن آتش موقت احتیاط لازم را داشته و در خاموش کردن فوری آن سهل انگاری نکنند.
برفخانه طزرجان تفت در جنوب شرقی قله شیرکوه قرار دارد و با ارتفاع ۳۹۷۲ متر از سطح دریا مرتفع ترین قله روستاست و پای دیواره آن در اغلب ماههای سال را برف فرا گرفته است.
روستای طزرجان یکی از مناطق خوش آب و هوای شهرستان تفت است که علاوه برداشتن آثار باستانی و تاریخی، از جاذبه های خاص اکوتوریستی نیز برخوردار است.
این برای دومین بار است که برفخانه طزرجان دچار آتش سوزی می شود.
تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد و ییلاقی ترین روستاهای استان یزد را در دل خود جای داده است.
ارسال نظرات