حذف رهبران شیعه با هدف کاهش نفوذ ایران در منطقه صورت می‌گیرد

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: مهمترین هذف دشمن در حذف رهبران شیعه در منطقه جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۰۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 22 مرداد ماه با اشاره به تحولات منطقه‌ای گفت: در سال‌های گذشته حذف رهبران انقلابی خصوصاً رهبران شیعه به راه افتاده و در دستور کار حکام عرب و استکبار جهانی قرار گرفته است که با شهادت شیخ نمر این جریان شروع شده است.

وی افزود: شیخ نمر به عنوان سمبل مبارزه با استکبار جهانی بود به طوری که با تلاش خود حجم عظیمی از مناطق شیعه نشین را تحت پوشش قرار داده و نقش موثری در تحولات عربستان داشت لذا دشمن با حضور شیخ نمر نمی‌توانست به اهداف خود دست یابد که در نهایت به شهادت رسید.

وی خاطر نشان کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی عالم برجسته کشور نیجریه در شدیدترین حالت شکنجه می‌شود و هیچ یک از دستگاه‌های مدعی حقوق بشر در این راستا وارد عمل نشد و اکنون شیخ زکزاکی در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

وی همچنین ادامه داد: شیخ عیسی قاسم عالم برجسته کشور بحرین از دیگر رهبران شیعه است که سلب تابعیت شده و خواستار محاکمه وی با اتهامات واهی هستند.

حجت الاسلام باوقار تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های استکبار جهانی حذف رهبران دینی در منطقه است لذا تا زمانی‌که این رهبران بر سر کار هستند جایگاه استکبار جهانی متزلزل می‌شود و پایه‌های حکومت ظالمانه در خطر خواهد بود بنابراین برای حفظ آن مجبور هستند رهبران دینی را حذف کنند تا به اهداف خود دست یابند.

وی افزود: از دیگر اهداف دشمن در حذف رهبران شیعه در منطقه جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است چرا که انان معتقد هستند که رهبران شیعه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران هستند که با حذف آنان نفوذ ایران در منطقه کاهش می‌یابد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از اهداف دیگر دشمن تشدید جنگ داخلی بین شیعه و سنی است که این امر نیز با حذف رهبران شیعه تشدید می‌شود.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: قطعاً با حذف علمای برجسته شیعه امنیت دشمن تامین نخواهد شد بلکه چنین برخوردهایی باعث می‌شود نسل‌های آینده اندیشه‌شیعیان را رواج خواهند داد.

حجت الاسلام باوقار در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: آزادگان نماد صبر و استاقمت در کشور هستند چرا که انان شدیدترین شکنجه‌ها را در جهت حفظ دین و اسلام و آرمان‌های تحمل کردند.

ارسال نظرات