نشست خبری مسوول بسیج اصناف در «پاتوق خبر»؛

حسن‌پور: دوره‌های تکمیلی فقه بازار در سال جاری آغاز می‌شود

مسوول سازمان بسیج اصناف از تولید 20 فیلم با موضوع حمایت از تولید ملی توسط سازمان بسیج اصناف خبر داد و گفت: این فیلم‌ها ضرری که واردات بی رویه کالا به تولیدکنندگان داخلی می زند را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۸۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن‌پور مسؤول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در نشست خبری هفته بسیج اصناف که صبح امروز در پاتوق خبر "خبرگزاری بسیج" برگزار شد، اظهار داشت: شهید عراقی، شهید شاخص اصلی قشر بسیج اصناف، یکی از کسبه انقلابی بازار بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی با پای برهنه در مراسم تشییع وی شرکت کرد.
 
حسن‌پور شهید دیده‌بان را شهید شاخص سال قشر بسیج اصناف خواند و گفت: شهید شاخص سال 95 بسیج اصناف از صنف فروشندگان لوازم خانگی است. بسیج اصناف با تأسیس پایگاه های تخصصی در اکثر شهرستان های کشور، گستردگی بسیار مناسبی را پیدا کرده است و هم اکنون تعداد شهدای بسیج این قشر به 11 هزار نفر در سراسر کشور می رسد.
 
رییس سازمان بسیج اصناف در ادامه به آغاز هفته بسیج اصناف از روز جمعه هفته آینده خبر داد و گفت: هفته بسیج اصناف از روز جمعه 5شهریور ماه با شعار "تقوای اقتصادی، جهاد اقتصادی" در سراسر کشور آغاز می‌شود.
 
حسن‌پور در رابطه با برنامه های سراسری بسیج اصناف در این هفته گفت: از جمله برنامه های سراسری این قشر حضور منسجم در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج اصناف در مساجد و ورودی های بازار، تجلیل از فعالان آموزش های فقه بازار، نشست تخصصی با حضور خواهران شاغل در بازار و برگزاری نشست کارگروه های اقتصاد مقاومتی می باشد.
 
وی آموزش های فقه بازار را یکی از مهمترین فعالیت های بسیج اصناف خواند و ادامه داد: دوره آموزشی فقه بازار با حمایت و همکاری اتاق اصناف صورت گرفت و با استقبال کسبه بازار همراه بود. در سال جاری نیز آموزش های تکمیلی فقه بازار برای کسبه بازار آغاز خواهد شد.
 
 مسوول سازمان بسیج اصناف در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری بسیج، در خصوص جزئیات برگزاری کلاس های آموزش فقه بازار، اذعان کرد: از اردیبهشت سال گذشته 300 هزار نفر از کسبه و بازاریان در کلاس‌های آموزش فقه بازار که در یک دوره 6 ساعته پیش بینی شده بود، شرکت کرده اند. بسیاری از این افراد پس از حضور در دوره فقه بازار علاقمند بودند تا این کلاس‌ها برای کسبه استمرار داشته باشد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس سازمان بسیج اصناف آموزش فقه بازار را در 3 سطح مقدماتی، تکمیلی و اختصاصی برگزار خواهد کرد که آموزش فقه تکمیلی اختیاری بوده و مکمل دوره مقدماتی است که در ماه های آتی آغاز به کار می کند.  
 
حسن پور به ضرباتی که قاچاق کالا به اصناف کشور وارد می کند اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج اصناف و بازاریان کشور به سراغ اصنافی رفته است که در بحث قاچاق به شدت آسیب پذیر هستند و در این راه تشکیل 11 کارگروه برای بحث و بررسی پیرامون این موضوع و دیگر معضلات اصناف پیش بینی شده است.
 
مسوول سازمان بسیج اصناف در رابطه با برنامه های مرکزی بسیج اصناف بیان کرد: از جمله برنامه های پیش روی ما، برگزاری نشست هم اندیشی کارگروه های 11 گانه اقتصاد مقاومتی با ترکیب کار گروه های مرکز بسیج وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان بسیج اصناف و بازاریان کل کشور، یادواره شهدای اصناف و بازار و بزرگداشت سالروز شهادت شهید مهدی عراقی و فرزندش در روز بسیج اصناف می باشد.
 
وی در ادامه از تولید 20 فیلم با موضوع حمایت از تولید ملی توسط سازمان بسیج اصناف خبر داد و گفت: این فیلم‌ها ضرری که واردات بی رویه کالا به تولیدکنندگان داخلی می زند را به نمایش می‌گذارد. این 20 فیلم از هفته آینده در رسانه ملی پخش خواهند شد.
 
حسن‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، به بیانات امام خامنه‌ای در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: پس از اعلام شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" سازمان بسیج اصناف، ستاد اقتصاد مقاومتی اصناف و بازاریان کشور را با یک برنامه ریزی و اهداف دقیق راه اندازی کرد که در ذیل این ستاد، کانون‌های اجرایی از اصناف مهم کشور قرار گرفته اند.
 
 وی به تلاش اقشار بسیج برای تحقق این دغدغه رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: باید موانع راه تحقق اقتصاد مقاومتی را بررسی کنیم، چراکه ظرفیت لازم برای تحقق این هدف در کشور کاملا موجود است. ما در گذشته، در بازار تولید طلا و جواهر رتبه دوم را داشتیم اما اکنون در مرتبه آخرین‌ها هستیم یا در در صنف پوشاک و نساجی که در گذشته ای نه چندان دور جایگاه خوبی داشته ایم، هم اکنون با مشکلات متعددی مواجه هستیم.
 
وی با اشاره به واردات بی رویه کالا اذعان کرد: بیشترین آمار واردات پس از واردات دانه‌های روغنی، مربوط به واردات لوازم خانگی است، در حالیکه ما بهترین تولیدکنندگان لوازم خانگی را در کشور داشتیم که با بی‌توجهی‌های دستگاه‌های مسؤول، به تعطیلی کشیده شدند.
 
 مسوول سازمان بسیج اصناف در پایان به برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز برپایی نمایشگاه پوشاک ترک در شهریور ماه را داده است، چرا این مجوز اعطا شده است؟ این اقدام چه مطابقتی با اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی دارد؟ ما به صورت جدی پیگیر این ماجرا هستیم و در همین خصوص با نامه نگاری با وزیر صنعت و معاون اول رئیس جمهور خواستار جلوگیری از برپایی چنین نمایشگاهی شدیم.
 
ارسال نظرات