چرخهايي كه به كام زنان سرپرست خانوار مي چرخد/اقتصاد مقاومتي بانوي سمنان با طعم طلاي سرخ

يك بانوي كارآفرين موفق سمناني با فرمان جهاد اقتصادي رهبر معظم انقلاب اسلامي وارد ميدان شد وبا هزينه وجاي اندك توانست در جهت اقتصاد مقاومتي گامي بلند بردارد.
کد خبر: ۸۷۲۷۴۲۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، بانوان زيادي هستند كه با وجود عدم نياز مالي عزم خود را جزم كرده و با گرفتن تسهيلات مورد نياز و ايجاد كارگاه هاي توليدي درجهت ايجاد اشتغال براي جوانان توانمند و استفاده از ظرفيت هاي آنها اقدام كرده اند تا معناي واقعي اقتصاد مقاومتي را به منصه ظهور برسانند.

يك كارآفرين موفق سمناني با فرمان جهاد اقتصادي رهبر معظم انقلاب اسلامي وارد ميدان شد وبا هزينه وجاي اندك توانست در جهت اقتصاد مقاومتي گامي بلند بردارد.
جميله مداح بانوي سمناني 38 ساله كه توانست درمدت 3 ماه يك كارگاه خياطي با اشتغال زايي مستقيم 6 نفر و غير مستقيم 2نفر راه اندازي كند ، يكي از معدود بانوني است كه باخودباوري وايمان به توانستن در جهت شعار اقتصاد مقاومتي گام برداشته است.
اين بانوي كارآفرين علاوه بر كارگاه خياطي، يك سالي است كه با عزم و اراده جدي خود توانسته در دل كوير به كشت زعفران بپردازد و گامي در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي بردارد.
در ادامه گفتگوي با اين بانوي كارآفرين سمناني را بخوانيد:

چرخهايي كه به كام زنان سرپرست خانوار مي چرخد

جميله مداح بانوي كارآفرين سمناني درخصوص انگيزه خود در راه اندازي كارگاه خياطي گفت: بنده در هلال احمر شهرستان سمنان در بخش حمايت مشغول به كار بودم و در آنجا زنان بي سرپرست يا سرپرست خانوارمي آمدند و مشكلات مالي داشتند كه نظرم اين بود كارگاهي را راه اندازي كنم كه اين افراد اگر هنري بلد هستند در آنجا به كار گيري شوند.
اين بانوي كارآفرين در ادامه اظهار كرد: راه اندازي كارگاه خياطي در جهت نيت خيرخواهانه و كمك به افراد كم درآمد بود.
مداح با اشاره به اينكه كارگاه خياطي را با سرمايه 10 ميليوني راه اندازي كردم، افزود: خانه داوطلب جمعيت هلال احمر شهرستان سمنان نيز مكاني را در اختيار ما قرار داد تا بتوانيم فعاليت خود را شروع كنيم.
وي با بيان اينكه يك دستگاه چرخ و سردوز از طرف خانه داوطلب به ما داده شد، اظهار كرد: 4 دستگاه چرخ صنعتي، 2 دستگاه چرخ معمولي و 2 دستگاه چرخ براي جادكمه به صورت دست دوم از تهران خريداري كردم.
اين بانوي كارآفرين همچنين تصريح كرد: براي تهيه پارچه به تهران مي روم و به صورت عمده اي خريداري مي كنم.
مداح با اشاره به اينكه كارگاه خياطي با اشتغال زايي مستقيم 6 نفر و غير مستقيم 2نفر راه اندازي شد، گفت: برخي از اين افراد كار خياطي را بلد هستند و لباس ها را مي دوزند و برخي هم وارد نيستند و به آنها اين فرصت را داديم تا بتوانند هنر را بياموزند.


وي در ادامه افزود: نسبت به كارهايي كه انجام مي دهند به آنها حقوق داده مي شود و مثلا ماهانه به دوزنده هايي كه در بيرون كار مي كنند 350 تومان پرداخت كرده ايم.
اين بانوي فعال درخصوص درآمدزايي حاصل از خياطي گفت: فعلا درآمدزايي نداشته ايم چرا كه تازه كار را شروع كرديم كه در كل وقتي بخواهد كاري پا بگيرد نياز به زمان و فرصت دارد.
وي با اشاره به اينكه مغازه هاي سطح شهر لباس ها را با قيمت پايين مي خرند، بيان كرد: كار اين مغازه دار ها قيمت ها را با قيمت بازار تهران مقايسه مي كنند و مي خواهند ما هم زير قيمت به آنها بدهيم.
مداح همچنين تصريح كرد: اين به ضرر ماست و براي ما چيزي نمي ماند اگر مغازه ها با ما مشاركت كنند و به قيمت خوبي از ما خريداري كنند يك كمكي به افراد نيازمند كرده اند.
وي با درخواست از ادارات، بيمارستان ها و شركت ها براي مراجعه به كارگاه خياطي براي دوختن لباس هاي فرم دستگاه مربوطه، گفت: اين دستگاهها براي تهيه لباس فرم به ما مراجعه و مشاركت كنند تا ما برايشان آماده كنيم تا با اين كار به افراد نيازمند بتوانند كمك كنند.
اين بانوي كارآفرين از خيرين خواست تا كمك مالي انجام دهند تا بتوانند چرخ خياطي هايي نو خريداري كنند تا با اين كار اشتغال زايي را افزايش دهند.
مداح همچنين افزود: كساني كه در خانه چرخ خياطي هايي دارند كه از آن استفاده نمي كنند مي توانند آن را به كارگاه ما هديه كنند تا ما بتوانيم افراد بيشتري را در اين كارگاه به كار گيري كنيم تا مشكلات مالي آنها تا حدودي حل شود.

اقتصاد مقاومتي بانوي سمنان با طعم طلاي سرخ

اين بانوي كارآفرين درخصوص كشت زعفران نيز گفت: با دريافت وام از بسيج سازندگي به مبلغ 20 ميليون تومان اقداماتي كه براي كاشت زعفران در اين زمين لازم بود از جمله شخم زدن، خريد پياز زعفران، حصار كشي اوليه و غيره انجام گرفت.
وي با اشاره به اينكه روند وام گرفتنمان طولاني شده بود دير كار را شروع كرديم طوري كه پياز زعفران پيدا نمي شود اما با كيلويي 3هزار تومان به ميزان 100 كيلو فراهم كرديم، افزود: زمين كشاورزي به متراز 5 هزار متر را آماده كرديم و در مهر ماه 94 پيازها را در زمين كاشتيم.
اين بانوي كارآفرين با بيان اينكه زعفران آب كم مي طلبد و اين محصول در سمنان خوب جواب مي دهد چراكه آب در اين منطقه كم است، اظهار كرد: از مهر تا تير ماه در كل 3 بار زمين كشاورزي مربوطه را آب داديم.
مداح با اشاره به اينكه براي اولين بار به مقدار كمي توانستيم برداشت كنيم، گفت: به ميزان يك مثقال و 100 گرم در زمستان برداشت كرديم كه خيلي كم محصول داد و اين برداشت اول بود.
اين بانوي كارآفرين در ادامه بيان كرد: نيت كرده بودم كه اولين برداشت را در راه محرومين و نيازمندان خرج كنم كه اين كار را هم انجام دادم.
وي با بيان اينكه در كشت زمين و كاشت پياز براي 3 نفر اشتغالزايي انجام داديم، افزود: امسال نيز دوباره اين كار را انجام مي دهم و تصميم دارم براي افراد بيشتري اشتغال زايي كنيم
مداح با تاكيد براينكه مسئولين در جهت حمايت از كارآفرين ها بايد جدي تر عمل كنند، گفت: مسئولان بايد به جوانان بها دهند و دست كارآفرين ها را بيش از پيش بگيرند و به آنها فرصت دهند و اگر مي خواهند وامي دهند حداقل قرض الحسنه باشد.
 
منبع اخبار : سازمان بسيج سازندگي استان سمنان ,
ارسال نظرات