نماينده ولي فقيه در استان سمنان:

خدمت رساني به مردم مقدس است/ خدمت را براي خدا انجام دهيد

نماينده ولي فقيه در استان سمنان با مقدس شمردن خدمت رساني به مردم محروم گفت:‌ به مردم خدمتي خالصانه داشته باشيد و اين خدمت را تنها براي خدا انجام دهيد .
کد خبر: ۸۷۲۷۴۳۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، آيت الله سيدمحمد شاهچراغي در ديدار با رييس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان و هيئت همراه كه در دفتر ايشان به مناسبت فرارسيدن پانزدهين سالروز تشكيل اين سازمان در نهاد مقدس بسيج، ضمن تقدير از خدمات كاركنان و خدمتگزاران سازمان بسيج سازندگي استان اظهار داشت:‌ من گزارش هايي از خدمات عمراني اين سازمان همچون عمراني، پزشكي، تربيتي،‌اخلاقي و ديگر خدمات در مناطق محروم و كم برخوردار از امكانات را شنيده بودم؛ اما تا اين اندازه آشنا نبود بي شك اين خدمات رساني ها به مردم مقدس است و اجر و مزدي فراوان دارد.

وي با تأكيد بر اينكه بايد به فكر روستانشينان بود، گفت: انسان بايد به فكر فرودستان، نيازمندان و محتاجان باشد.
نماينده ولي فقيه در استان سمنان بيان داشت: 15 سال از عمر بسيج سازندگي مي گذرد و اين قشر در نوجواني به سر مي برد و بايد گفت اينهمه آثار و بركات در سن نوجواني بسيار جاي شكرگذاري و قدرداني دارد و اميدواريم هر چه بر سن تشكيل اين نهاد مي گذرد بر آثار و بركاتش نيز افزوده شود.
آيت الله شاهچراغي در ادامه تأكيد كرد: نيروهايي كه به عنوان جهادگر و خدمتگذار مردم به مناطق محروم مي روند بايد گزينش شود و به عبارتي ديگر اين افراد بايد افرادي متدين، نمازخوان و مورد اعتماد باشند حال از هر قشري كه مي خواهد باشد خواه طلبه باشد يا دانشگاهي؛ دانشجو بايد يا دانش آموز.
وي افزود: نيروهايي جهادگر بايد طوري گزينش شوند كه حرفه و هنرشان مرتبط با كاري باشد كه در مناطق محروم مي خواهند انجام دهند براي مثال يك پزشك به درد كار درماني يا مهندس به درد كار عمراني و معلم به درد كار فرهنگي مي خورد و امثال اينها و بهتر اين است كه اگر امكانش هست اين افرادي كه به روستاها جهت كار اعزام مي شوند از روستايياني باشند كه ساكن شهرها هستند چرا كه اينها بيشتر سليقه و رفتار و كردار روستايي را مي شناسند و مهمتر از همه اينكه با دردها و نياز روستاييان بيشتر آشنا هستند.
نماينده ولي فقيه در استان سمنان تصريح كرد: طرح هاي محروميت زدايي در مناطق كم برخوردار از امكانات و اعزام نيرو به اين مناطق جهت سامان دادن امور همگي يعني اينكه رفتن به اين اردوهاي جهادي براي انجام كار است؛‌بنابراين بايد افراد اعزامي روحيه جهادگري داشته باشند.
آيت الله شاهچراغي اولويت بندي را شرط موفقيت برشمرد و گفت: سعي كنيد كاري كه مي خواهيد در مناطق محروم انجام دهيد بر اساس اولويت ها باشد يعني اينكه اهم و مهم كنيد و هركاري كه از اهميت بيشتري برخوردار است و روستاييان نياز به سامان بخشي آن دارند، در اولويت قرار گيرد و اين اولويت بندي ها نياز به دقت و بررسي هاي فراوان كارشناسانه دارد.
وي با تأكيد بر اينكه كار را براي خدا و خالصانه انجام دهيد، اظهار داشت: حضرت علي(ع) ما را به سه امر دعوت كرده است؛ تقوا كه همان خداترسي است، خدمت به مردم و بنده خدا بودن و بايد اين امور را سرلوحه كارهايمان قرار دهيم.
 
منبع اخبار : سازمان بسيج سازندگي استان سمنان ,
ارسال نظرات