رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار:

آزادگان درس شهامت و خدمت را با هم آموختند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار گفت: ویژگی خاص آزادگان آموختن درس شهامت، ایثار و مقاومت در برابر دشمن را در میدان نبرد و اسارت آموختند.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۷۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسنعلی پور قره خان افزود: دشمن در برآوردهای اولیه خود فقط به نبرد نیروی دفاعی کشور در نوار مرزی و سقوط شهرها فکر کرده بود.

وی از سر درگرمی برنامه ریزان و نظریه پردازان رژیم بعث و مستشاران و فرماندهان حاضر در میدان جنگ کشورهای غربی حامی صدام در مقاومت های بعدی هجوم ارتش بعثی سخن گفت و ادامه داد: اینان هیچگاه فکر نمی کردند، نیروهای انقلابی علاوه بر میدان رزم و دفاع در ارسارت هم مقاوم هستند.
پورقره خان درس شهامت و شجاعت رزمندگان و مقاومت اسراء را یک الگوی بی نظیر در جهان معرفی نمود و اظهار کرد: هم اکنون در اغلب کلاس های آموزش نظامی و تربیت نیروی دفاعی از پتانسیل های رزمندگان اسلام استفاده می کنند.
به گفته وی: عملکرد افتخار برانگیز اسراء در ایام اسارت و دفاع جانانه آنان از اسلام در برابر هجوم فرهنگی دشمن برای تضعیف روحیه آنان موجب شده بود که دشمن بسیاری از این عزیزان را از نگاه بازرسان و دوربین های خبرنگاران دور نگه دارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار گفت: در شهرستان بیجار تعداد 66 آزاده پر افتخار و سه آزاده شهید وجود دارد که بعنوان سرمایه های معنوی این دیار محسوب می شوند.
وی اظهار کرد: اغلب آزادگان در دوران اسارت به یادگیری زبانی دوم وغیر از زبان مادری پرداختنه اند و هم اکنون تعدادی از آنان به زبان انگلیسی، عربی و موضوعات دینی، تفسیر و تجوید آشنایی کامل پیدا کرده اند.
حسنعلی پور قره خان از نبود مشکل خاص در بخش درمان، مسکن، بیمه تکمیلی واشتغال خود آزادگان خبرداد و افزود: طبق قانون 25 درصد سهمیه استخدامی های ادارات دولتی به فرزندان جانبازان بالای 25درصد، آزادگان و شهدا تعلق دارد که تا کنون بطور کامل تحقق نیافته است.
وی به مشکلات اشتغال فرزندان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و کمتر اشاره کرد و خاطرنشان نمود: تنها راه برون رفت برای اشتغال این عزیزان طرح های خود اشتغالی است که تا کنون 25 فرزند این عزیزان وارد عرصه تولید و اشتغالزایی شده اند.
به گفته پورقره خان با توجه به تفاهم نامه منعقده با بانک توسعه تعاون، تسهیلات مناسب کم بهره با حمایت های یارانه ای دولت برای طرح های خود اشتغالی فرزندان جانبازان، آزادگان و شهدای دارای دیپلم و کمتر پیش بینی شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار از اجرای برنامه نمادین تداعی یاد و خاطره روزهای بازگشت آزادگان خبرداد و گفت: روز سه شنبه تمامی آزادگان مسیر این اداره تا محل برگزاری آیین تجلیل را با سبک و برنامه زمان بازگشت اجرا و یاد و خاطره آن ایام را بازخوانی می کنند.

ارسال نظرات