مسئول پایگاه مقاومت بسیج کارخانجات کاشی حافظ در گفتگو با «بسیج»:

دویست میلیارد تسهیلات بانکی برای راه اندازی کارخانه حافظ بی نتیجه ماند!

رحمت الله روستا گفت: برای راه اندازی آن حدود دویست میلیارد ریال از بانکها تسهیلات اخذ شده و در سال ۹۰ به بهره برداری رسیده که اکنون در تعطیلی به سر می‌برد.
کد خبر: ۸۷۲۸۰۶۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

رحمت الله روستا مسئول پایگاه مقاومت بسیج کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: کاشی حافظ سومین کارخانه تولید کاشی و سرامیک در کشور از لحاظ قدمت و یکی از محبوبترین برندهای این صنعت، به ویژه در بخش صادرات بود، این شرکت دارای حدود پنجاه هکتار زمین مرغوب در یکی از بهترین نقاط شهر زرقان و در کنار بزرگراه شیراز-اصفهان است، دارای یک دفتر در چهارطبقه در خیابان شهیدفقیهی شیراز با موقعیت عالی و دارای یک دفتر در دوطبقه در میدان ونک تهران میباشد!

وی در ادامه بیان داشت: این کارخانه دارای یک خط تولید کاشی اکسترودری است که در خاورمیانه منحصربفرد بوده و برای راه اندازی آن حدود دویست میلیارد ریال از بانکها تسهیلات اخذ شده و در سال ۹۰ به بهره برداری رسیده که امکان تولید کاشی کف و نما در سایزهای بسیار بزرگ و با قیمت فروش بسیار بالا را دارد!

روستا با بیان اینکه کارخانه کاشی حافظ پنج خط تولید دیگر هم دارد افزود: علاوه بر خط تولید اکسترودر، این کارخانه دارای پنج خط تولید دیگر برای کاشی دیوار و سرامیک کف بوده که موقعیت آن را در میان تولیدکنندگان کاشی و سرامیک، کم نظیر می‌سازد و اضافه بر آن تکنولوژی کوره های آن از نوع بهترین مارکهای اروپایی بوده که در میان کارخانجات ایرانی بی بدیل است!

مسئول پایگاه مقاومت بسیج کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ اذعان داشت: اما در سال ۱۳۹۱ این کارخانجات با این عظمت، به قیمت نازل ۳۸۰ میلیارد ریال از بخش دولتی به بخش خصوصی آنهم به صورت تمام اقساط و طی ۹ قسط واگذار شده است، بطوریکه خریدار بدوا" حدود ۸۰ میلیارد ریال پرداخت نموده و مابقی را در ۸ قسط مساوی تادیه کرده که تاریخ آخرین قسط آن ۹۵/۵/۲۱ بوده است.

روستا خاطر نشان کرد: اما نکته جالب توجه آنکه در زمان واگذاری، ارزش ریالی موجودی محصول انبار شده در کارخانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و علاوه بر آن میلیاردها ریال قطعه و لوازم در انبار قطعات آن شرکت موجود بوده است!

وی در خاتمه افزود: بنابراین به سادگی میتوان دریافت که خریدار غیربومی عملا" بدون آنکه ریالی هزینه کند بدوا" مالک کارخانه شده و حتی حائز انتفاع نیز گردیده است! اقساط بعدی نیز که از محل درآمدهای شرکت پرداخت شده و به نوعی کارخانه به سهامدار جدید هبه شده است!

 

ارسال نظرات