عضو شورای روحانیون استان کرکوک اقلیم کردستان عراق:

برای نابودی کامل داعش نیازمند حمایت ویژه جمهوری اسلامی ایران هستیم

عضو شورای روحانیون استان کرکوک اقلیم کردستان عراق گفت: اگر کمک سردار سلیمانی و نیروهای جان بر کف ایرانی در مخمور و جلولا نبود، نمی‌توانستیم با داعش مقابله کنیم و امروز نیز برای نابودی کامل داعش نیازمند حمایت ویژه جمهوری اسلامی ایران هستیم.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۷۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا مصطفی حسین حسن ظهر امروز در پیش کنگره امام شافعی(رض) در شهر کامیاران، اظهار کرد: برگزاری پیش کنگره‌های امام شافعی(رض) به میزبانی ایران نشان از نگاه ویژه مردم و مسؤولان این کشور به مبحث وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفکرات معتدل امام شافعی(رض) هستیم و شایسته است که صدها کنگره برای گرامیداشت این شخصیت بزرگ جهان اسلام برگزار شود.

این روحانی برجسته اهل سنت اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: همانطوری که امام خمینی به جهانیان اعلام کردند که سرزمین اسلامی هیچ مرزی ندارد و برادران ما در جمهوری اسلامی ایران به یاری مردم مظلوم و ستمدیده اقلیم کردستان عراق شتافتند امروز نیز باید همه مسلمانان کنار هم باشند.

ماموستا حسین حسن خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان ایران در دهه 90 میلادی به یاری مردم اقلیم کردستان شتافتند و ما را از ستم صدام فاشیست نجات دادند و امروز نیز به کمک ویژه جمهوری اسلامی برای مقابله با داعش هستیم.

وی افزود: اگر کمک سردار سلیمانی و نیروهای جان بر کف ایرانی در مخمور و جلولا نبود، نمی‌توانستیم با داعش مقابله کنیم و امروز نیز برای نابودی کامل داعش نیازمند حمایت ویژه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

این روحانی اهل سنت عراقی ابراز امیدواری کرد، که نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان پیام کمک و یاری مردم اقلیم کردستان عراق را به مقام معظم رهبری برساند و به عنوان همسایه‌ای صادق و امین کمک‌های خود را نسبت به اقلیم حفظ و گسترش دهد.

درادامه این مراسم احمد محموداحمد استاد دانشگاه سلیمانیه عراق نیز از تضارب آرای بین علمای دینی به عنوان نعمتی بزرگ برای تعالی آموزه‌های اسلامی نام برد.

وی افزود: برگزاری این پیش کنگره‌ها در ایران نشان از نهادینه‌شدن فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی در این کشور است و امیدواریم این فرهنگ والا به دیگر کشورهای اسلامی تسری یابد.

محموداحمد در پایان سخنان خود خواستار تقویت اشتراکات بین مذاهب اسلامی و تعامل و ارتباط بین علمای اسلامی شد.

ارسال نظرات