گفتگو اختصاصی/ آزاده سرافراز اهل سنت بستکی:

آزادگان جزئی از تاریخ این مرز و بوم هستند/ داعش و تکفیری ها در حسرت تفرقه بین اهل سنت و تشیع در ایران بمانند

امین ایستایی آزاده و جانباز سرافراز اهل سنت بستکی اظهار کرد: باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم، کسی که بین شیعه و سنی بدگویی کند منافق است و داعش، تکفیری ها، سلفی ها و آل سعودی‌ها در حسرت تفرقه بین اهل سنت و تشیع در ایران بمانند.
کد خبر: ۸۷۲۸۴۴۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

امین ایستایی آزاده  و جانباز سرافراز اهل سنت بستکی در گفتگو با خبرنگار  رفتارنیوز، گفت: آن زمانی که اعزام شدم به مناطق جنگی برای دفاع، اصلا فکر نمی کردم روزی عنوان آزادگی را بگیرم، آن روز به خاطر دفاع از خاک میهن و کشورم رفتم خدمت مقدس سربازی و چون جنگ ناجوانمردانه و نابرابری را بیشتر کشور های دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده بودند، برخود واجب دانسته و وظیفه شرعی خود را عمل کرده و به دفاع رفتم.

وی افزود: در سال 67 در منطقه زبیدات، اسیر شدم  و در اردوگاه های رومادیه، ارشید و تکریت 16 به مدت 3 سال  بدون قرار گرفتن در لیست سلیب سرخ مدت اسارت خود را طی کردم و تا 1369/06/17 یک روز قبل از آزادی ما وارد لیست های سلیب سرخ کردند و وارد خاک پاک کشور عزیزم ایران شدم.

آزاده سرافراز اهل سنت بستکی اشاره به فعالیت های فرهنگی زمان حیات سید علی اکبر ابوترابی داشته و بیان کرد: در آن زمان که سید علی اکبر ابوترابی در قید حیات بودند انسجام و برنامه های فرهنگی و دیدار های زیادی را برای آزادگان برگزار می کردند، اما بعد از ایشان متاسفانه این برنامه ها کم رنگ و آزادگان به فراموشی سپرده شدند، انتظار است که مسئولین به خاطر آیندگان که پای بند به نظام و انقلاب بشوند از نظر معنوی نه از نظر مالی، به آزادگان بیشتر برسند، چون آزادگان جزئی از تاریخ این مرز و بوم هستند.

ایستایی ضمن افتخار به آزاده بودن خود تصریح کرد: جانباز 30 درصد هستم اما اصل و افتخارم به آزادگی ام است، جانبازی بعد از آزادگی برایم پیدا شده، چون زجری که اسیران در اسارت کشیده اند اصلا قابل وصف نیست که با زبان بشود آن را بیان کرد، آدم باید با جسمش احساس کند که در آن مکان بوده و بچشد که اسارت یعنی چه و چه جایی بوده است، شنیدن کی بود مانند دیدن.

آزاده دهستان فتویه شهر بستک در خطاب به نسل جوان، اظهار داشت: به عنوان یک آزاده افتخارم این است که به این مملکت اسلامی خدمت کرده ام و  زندگی می کنم و هیچ قدرتی نمی تواند جلوی این نظام مقدس جمهوری اسلامی که به رهبری امام خامنه ای(حفظه الله) پایدار و استوار ایستاده است، قد علم کند و گردن کشی کند، نسل جوان ما از شیعه و سنی  باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشند و وحدت را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

وی بیان کرد: اگر امروز در کشورمان امنیت است در حالی که در کشورهای منطقه جنگ و خونریزی بیداد می کند، مدیون شهدا، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و آزادگانی که خونشان پای اسلام ناب محمدی ساری و جاری شده است هستیم.

ایستایی در پایان در رابطه با ایجاد وحدت بین شیعه و سنی یاد آورشد: به فرموده امام خامنه ای (مدظله العالی) ما باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم، کسی که بین شیعه و سنی بدگویی کند منافق است و دشمنان ما داعشی ها، تکفیری ها، سلفی ها و آل سعودی‌ها کورخوانده اند که بتوانند در ایران ایجاد تفرقه نمایند، به منویات این رهبر جهان اسلام گوش جان می سپاریم و جانمان را فدای معظم له میکنیم همانگونه که تا الان در این خط مانده ایم چون کشور و مملکتمان را دوست داریم.

ارسال نظرات