وزیر ارتباطات در نمین:

مشکلات اقتصادی مردم با برداشته شدن تحریم‌ها حل شده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها و لغو قطعنامه های شوای امنیت و شورای حکام شاهد مرتفع شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستیم.
کد خبر: ۸۷۲۸۴۴۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، دکتر محمود واعظی در دیدار با مردم شهرستان نمین در محل مسجد جامع این شهر اظهار کرد: شش قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام لغو شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بسیاری از تحریم ها برداشته شده و و بقیه تحریم ها در طول زمان برداشته خواهد شد، گفت: با برداشته شدن تحریم ها باید شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

وی افزود: تا چند ماه قبل با همه تلاش‌ها نمی توانستیم بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشیم و پول نفت فروخته شده را نیز نمی توانستیم جا به جا کنیم اما این در حالی است که در ماه گذشته بیش از دو میلیون و 400 بشکه در روز نفت فروخته ایم و پول آن کاملا در اختیار خودمان است که به هر نوع دلخواه م یتوانیم آن را استفاه کنیم.

واعظی بیان کرد: دولت برای اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کند ابتدا مسائل و مشکلات بین المللی را از پیش رو برداشت.

وی افزود: وقتی الان مشکلات مردم حل شده آنها می توانند از خارج جذب سرمایه کرده و فعالیت های خارجی خود را برای انجام صادرات به راحتی انجام دهند.

وزیر ارتباطات گفت: مردم میتوانند کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود را با کیفیت بالا و قیمت کمتر بخرند و همه این ها منافعی است که حاصل ملت ایران شده است.

وی افزود: در چهار ماهه اول سال نسبت به سال های گذشته یک رونق خوب 44 دهم را تجربه می کنیم و تا رونق نداشته باشیم نخواهیم توانست برای فرزندانمان شغل ایجاد کنیم.

* روستاهای 15 خانوار شهرستان نمین از اینترنت بهرمند می شوند/ بهره مندی نمین از اینترنت تلفن همراه نسل سوم

واعظی با اشاره به قول های داده شده در سفر استانی خود گفت: زیرساخت مخابرتی وICTاستان و به تبع آن شهرستان نمین آماده شده است.

واعظی گفت: ما امروز توفیق آن را داریم که نسل سوم تلفن همراه را در نمین به مردم ارائه دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: 17 روستای شهرستان نمین دارای اینترنت بوده و برنامه ریزی های لازم برای تجهیز 72 روستای دیگر این شهرستان به اینترنت در دستور کار است.

وی افزود: اقدامات لازم برای اینترنت 37 روستا تا 95 درصد انجام شده و تا یک ماهه آینده به بهرداری خواده رسید و 35 روستای دیگر شهرستان نمین تا دو ماه آینده به اینترنت تجهیز خواهند شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: تا پایان دولت یازدهم تمامی روستاهای 15 خانوار شهرستان نمین و حتی استان اردبیل به اینترنت تجهیز خواهند شد.

وی در خصوص تأسیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمین اظهار کرد: در این خصوص صحبت های تکمیلی با فرماندار نمین انجام خواهد شد تا در صورت امکان این امر نیز محقق شود.

 

ارسال نظرات