گفتگو / فعال دانشجویی:

کلید موفقیت کشور در مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت اطلاعات است

فعال دانشجویی اظهارکرد: اگر کشورها به قدرت درون زا توجه نداشته باشد با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد لذا کلید موفقیت کشور در مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت اطلاعات است.
کد خبر: ۸۷۲۸۴۶۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

فرد حسینی، فعال دانشجویی در گفتگو با خبرنگار هرمزپرس با اشاره به ارتباط اقتصاد با دیپلماسی در کشور گفت : اقتصاد مقاومتی می تواند در دیپلماسی موفق و تاثیر گذار باشد و اتخاذ یک دیپلماسی درست و شناخت به واقعیت اقتصاد کشور را داشته باشد.

وی افزود:اگر بخواهیم  به اقتصاد کمک شود باید دیپلماسی را شکل دهیم و صادرات ما را تامین یا تولید را قدرتمند کند لذا باید نگاه کشور به قدرت درون باشد تا با مشکلات مواجهه نشود.

فعال دانشجوی اظهار کرد: ارتباط با کشورهایی که از لحاظ صنعتی و اقتصادی ضعیف می تواند بازار صادراتی را برای ما به ارمغان آورد که این عمل برای ما ارز آوری ،تولید و اشتغال می تواند داشته باشد.

وی افزود: وابستگی و تعامل یک جانبه به  کشورهای قوی اقتصادی و صنعتی به این دلیل است که حاضر نیستند تکنولوژی خود را به ما بدهند و خود وابستگی به واردات برای کشورشان ندارند.

فرد حسینی تصریح کرد: تقویت ارتباط با کشورهای مستضعف و حتی از لحاظ تقویت بازاربرای کشورمی تواند در تعیین کار و اشتغال داخلی ایجاد نماید لذا همه کشورهای موفق در مفاسد اقتصادی یک کلید طلایی و یا یک ستون فقرات در پیش رو خود دارند  که با مفساد اقتصادی آن تحقق نظام و شفافیت اطلاعات است.

فرد حسینی خاطر نشان کرد:تا زمانی که ر حوزه کالا و اسناد به طور یک پارچه با یکدیگر تقطیع نشوند و در اختیار نهادهای حاکمیتی و نظارتی قرار نگیرد در هر لحظه حرف زدن از فساد لطیفی بیش نیست.

ارسال نظرات