وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

توسعه فیبر نوری در سه نقطه مرزی بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بناست تا در سه نقطه مرزی بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز فیبر نوری توسعه پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۲۸۴۸۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه تأمین زیرساخت‌های ارتباطی استان اردبیل نسبت به سفر سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده به طوری‌که ما در حوزه آی.سی.تی رونق خوبی را نسبت به گذشته شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از توانمندی بخش خصوصی در این حوزه استفاده می‌کنیم تا بتوانیم ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم، تصریح کرد: از سفر سال گذشته تاکنون 107 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی در حوزه ارتباطات استان اردبیل انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 950 کیلومتر فیبر نوری اجرا شده و ظرفیت شبکه انتقال استان با سه برابر افزایش به 90 هزار ایوان رسیده است، گفت: تا پایان دولت یازدهم این رقم به 200 هزار ایوان افزایش می‌یابد.

واعظی افزود: ظرفیت خوبی را در افزایش پهنای باند شاهد هستیم به طوریکه در کشور هشت گیگ پهنای باند به بیش از 60 گیگ افزایش یافته و یک رشد 7.5 برابری را شاهد و ناظر هستیم.

وی با بیان اینکه در همین مدت 216 سایت نسل سوم و 38 سایت نسل چهارم در استان اردبیل توسعه پیدا کرده است، بیان کرد: بناست تا در سه نقطه مرزی بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز فیبر نوری توسعه پیدا کند.

واعظی به مصوبه این سفر در توسعه 70 کیلومتر فیبر نوری اشاره کرد و ادامه داد: قرار است اکثر شهرهای استان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شوند به طوری‌که در این سفر در 6 شهر این ظرفیت ایجاد شده به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه تا پایان سال شهرهای پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر به سایت نسل چهارم تلفن همراه مجهز می‌شوند، اضافه کرد: در استان اردبیل 188 روستا صاحب اینترنت هستند که این تعداد تا پایان امسال به 746 روستا می‌رسد.

واعظی با بیان اینکه تا پایان دولت یازدهم قرار است همه روستاهای بالای 15 خانوار از تلفن همراه و اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند، اظهار کرد: در مجموع در حوزه تجهیز ایستگاه‌های تلفن همراه به نسل سوم و چهارم و افزایش پهنای باند و شبکه انتقال بیش از 170 میلیارد تومان در کشور سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی ایجاد اشتغال در حوزه آی.سی.تی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت:‌ در کشور برای ایجاد شغل در بخش صنعت و همچنین کشاورزی با مشکلات و تنگناهایی روبه‌رو هستیم در حالی که به سهولت می‌توانیم در حوزه آی.سی.تی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بستری را فراهم کنیم.

واعظی صادرات نرم‌افزارهای تولیدی را به عنوان یک منبع درآمدی در کشور یادآور شد و افزود: در این باب آنچه که مهم به نظر می‌رسد ارتقا توانمندی‌های روزافزون است.

ارسال نظرات