رئیس تربیت بدنی سپاه پاسداران:

مربیگری تکلیف و مسئولیت سنگینی است

رئیس تربیت بدنی سپاه پاسداران گفت: مربیگری وظیفه انبیا و تکلیف سنگینی است که باید به خوبی آن را انجام داد.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۲۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار کاظم یزدانی در همایش یکروزه اخلاق در ورزش ویژه مربیان استان لرستان در خرم آباد افزود: پنج اصل جامع نگری و اعتدال ، استمرار و مداومت ، استفاده از روش های غیرمستقیم، تقدم بر روش های پیشگیرانه و شاگرد محوری برای موفقیت و شایستگی مربی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برای تشویق مردم به فعالیت در ورزش همگانی همه دستگاهها باید همکاری کنند گفت: در حال حاضرتنها 22 درصد مردم ایران در ورزش همگانی فعالیت دارند.

یزدانی بیان کرد:رعایت اخلاق لازمه موفقیت مربیان ورزشی است و مربیگری وظیفه انبیا و تکلیف سنگینی می باشد که باید به خوبی آن را انجام داد.

رئیس تربیت بدنی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه آموزش های مربیگری باید به روز باشد و لازمه آن مطالعه زیاد مربیان است. گفت: مربیان ورزشی باید از فحاشی ، دروغ ، تهمت و ریاکاری در اماکن ورزشی دوری کرده و اخلاق محوری را در ورزش پرورش دهند.

وی تصریح کرد: تعلیم و آموزش چهره به چهره، محبت محوری ، تکریم و توجه به کرامت انسانی، رفاقت و مروت، الگوسازی و معرفی الگوها، هم نشینی با نیکان، موعظه و آزمون ارزیابی از شیوه های تربیت مربیان ورزشی می باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز در این همایش گفت: سرانه ورزشی استان لرستان در حال حاضر 55 سانتی متر مربع است که با تکمیل پروژه های در دست ساخت این سرانه به 65 سانتی مترمربع افزایش می یابد.

سیروس حسنوند اظهار کرد:در حال حاضر 36 هزار ورزشکار در 46 هیات استانی و 460 هیات شهرستانی دراستان لرستان ساماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه اخلاق سرلوحه فعالیت های ورزشی در استان است، گفت: تحصیل، تذهیب و ورزش سه توصیه رهبر معظم انقلاب به جوانان است که اگر این سه مورد تحقق پیدا کنند به اخلاق نیز می رسیم.

حجت الاسلام عابدین درویش پور دبیر ستاد اقامه نماز لرستان نیز در این همایش اظهار کرد: ورزشکاران باید دارای روحیه دفاع از مظلوم ، گذشت، فروتنی، امانت داری و ایمان باشند.

این همایش توسط سازمان بسیج ورزشکاران استان لرستان برگزار می شود و 300 نفر از مربیان ورزشی استان در آن شرکت دارند.

ارسال نظرات