واکاوی وظایف منتظر ظهور از زبان یک کارشناس مذهبی در گفتگو با «بسیج»:

ناآگاهی مردم از وظایف شرعی شان یکی از موانع ظهور است

حجت‌الاسلام هاشمی قائمی گفت: مهم ترین وظیفه شخص منتظر امام عصر(عج) که از فرمایشات بزرگان می توان پی برد عمل به احکام شرعی است.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۶۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۱

حجت الاسلام هاشمی قائمی، پژوهشگر و اندیشمند امور دینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به مهم ترین وظیفه منتظر در زمان غیبت امام عصر(عج) و راهکارهای رفع موانع ظهورگفت: مهم ترین وظیفه شخص منتظر امام عصر(عج) از فرمایشات بزرگان و به خصوص حضرت آیت الله بهجت می توان پی برد که اگر به همین رساله عملیه عمل کنید و همین احکام و دستوراتی که در رساله ذکر شده را پیاده سازی کنیم موانع ظهور را برطرف می کند و در فرج حضرت عصر تعجیل می شود.

وی افزود: به نظر می آید که باید سطح آگاهی مردم افزایش پیدا کند بر همین اساس ما در جمعی از نمازگزاران بحث خمس را مطرح می کردیم عده ای از دوستان مایل شدند به پرداخت خمس و متوجه شدیم که انها مرجع تقلید ندارند یعنی حتی برخی از نمازگزاران که به نظر نمی رسد در ظاهر این مسائل را ندانند مرجع تقلید نداشتند.

حجت الاسلام هاشمی قائمی عنوان کرد: این اتفاق نشأت ازآگاهی کم افراد دارد لذا باید سطح دانش مردم افزایش یابد و علل تقلید از مراجع و فلسفه تبعیت از احکام شرعی برای مردم تبیین و مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به فرهنگ مهدوی و مدینه فاضله ای در روایات و احادیث ترسیم شده باید گام های ابتدایی اصلاح شود ابتدا باید ریشه ها مهیا شود تا به نتیجه و ثمره اصلی که همان ظهور مهدی فاطمه(عج) است برسیم.


ارسال نظرات