دریادار سیاری خبر داد:

کمک به 25 کشور جهت مبارزه با دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای مبارزه با دزدان دریایی به 25 کشور کمک کرده ایم که این امر سبب تقویت اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی در مجامع جهانی شده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۹۵۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه مراسم دانش آموختگی مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت با 16 مرکز علمی و یک مرکز آموزش نظامی، 70 درصد کارکنان مورد نیاز نداجا را در 21 رشته از جمله مکانیک، عرشه، برق، مخابرات، الکترونیک، آمار و ... تربیت می کند.

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی های انجام شده در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، حضور در دریاهای آزاد به ویژه مناطق استراتژیک را در دستورکار داریم، افزود: حضور نیروی دریایی در آب های مختلف نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی و نظام است، بر همین اساس حضور در اقیانوس اطلس، چین جنوبی و اقیانوس آرام را در دستورکار داریم.

دریادار سیاری گفت: حضور در دریاهای آزاد به تجهیزات تخصصی  و بروزتری نیاز دارد و در حال حاضر در حال ساخت تجهیزات مورد نیاز در شمال و جنوب هستیم؛ افتخارمان ساخت این تجهیزات در داخل کشور است که نیروی دریایی، وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان داخلی برای ساخت این تجهیزات با یکدیگر مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه بیش از  210 مورد درگیری و مقابله با دزدان دریایی داشتیم، تصریح کرد: تاکنون بیش از 3 هزار و 200 فروند کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت و پشتیباتی کرده ایم، همچنین در راستای مبارزه با دزدان دریایی به 25 کشور کمک کرده ایم که این امر سبب تقویت اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی در مجامع جهانی شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای برقراری امنیت در کشور و مرزهای آبی حضور مستمر داریم، گفت: تحت نظارت فرماندهی معظم کل قوا با حضور در آب‌های مختلف جهان برای برقراری امنیت، قدرت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش می‌گذاریم.

ارسال نظرات