نوجوانان بسیجی البرزی به مسابقات کشوری رباتیک راه پیدا کردند

چنانچه کلانشهر کرج را از حیث جمعیتی و فرهنگی تقسیم بندی کنیم، در می یابیم بخش هایی از این کلانشهر نیازمند دریافت برنامه ها و بودجه های به نسبت بالاتری از بخش های دیگر شهر است.
کد خبر: ۸۷۲۹۱۰۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ به نقل از شبستان، چنانچه کلانشهر کرج را از حیث جمعیتی و فرهنگی تقسیم بندی کنیم، در می یابیم بخش هایی از این کلانشهر نیازمند دریافت برنامه ها و بودجه های به نسبت بالاتری از بخش های دیگر شهر است.

منطقه حصارک کرج که به دو منطقه حصارک پایین و حصارک بالا تقسیم بندی می شود، از جمله مناطق حائز اهمیت به جهت تراکم جمعیت و فقر فرهنگی منطقه است.

هرچند طی این سال ها در این 2 منطقه جغرافیایی شهر ویژه برنامه های آموزشی ، فرهنگی و دینی بسیاری در قالب های مختلف از طرف موسسات فرهنگی، کانون های مساجد، پایگاه های بسیج و ... انجام شده است، ولی همچنان نگاه ویژه مسئولان امر را می طلبد.

در این روزها که فصل اوقات فراغت دانش آموزان است، منطقه حصارک بالا ویژه برنامه های متفاوتی را با همت کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در دست اقدام دارد.


قدر مسلم فعالیت های این مسجد با همراهی و همگامی پایگاه بسیج این مسجد همراه بوده است و همین امر در روند برنامه ها و نتایج مورد انتظار تاثیرگذار است، آنچنان که قابلیت ها و پتانسیل های چشمگیری را در سطح محله و بلکه در سطح شهر از خود نشان داده است.

به همین منظور مصطفی نوری، مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان البرز در خصوص روند فعالیت های این کانون فرهنگی اظهار کرد: منطقه حصارک بالا بنابر رشد تراکم جمعیتی و ضرورت بحث های تربیتی در قالب های گروه سنی مختلف نیازمند برنامه ریزی های کلان کوتاه مدت و بلند مدت است.

به گفته این مسئول، متناسب با ظرفیت منطقه و نیازمندی به برنامه های فرهنگی هدفمند پایگاه بسیج مسجد با همراهی کانون فرهنگی هنری مسجد ویژه برنامه های متنوعی را در مناسبت های مختلف در داخل مسجد و در بعضی موارد در فضای عمومی چون پارک محل برگزار می کند.

وی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد حصارک بالا بالغ بر 15 سال است، که با حمایت امام جماعت مسجد و همراهی هیئت امناء برنامه های فرهنگی را اجرا می کند و توانسته است، خروجی های موفقی داشته باشد.

نوری با بیان این مهم که بسترسازی مناسب برنامه های اوقات فراغت یکی از مهمترین الزمات برنامه های فرهنگی در مساجد است، توضیح داد: اوقات فراغت، همانطور که از عنوان آن پیدا است، مختص زمان هایی است، که انسان فراغت فکر و خیال دارد، که این فراغت زمانی بیشتر در میان گروه های سنی نوجوانان است.

وی تاکید کرد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به مناسبت پر کردن اوقات فراغت گروه های مختلف سنی ، در حیطه معنوی، فرهنگی، علمی اهتمام ویژه ای دارد و این چارچوب وجود دارد که در شاخه های متعدد برنامه داشته باشد.

این مدیر کانونی تصریح کرد: « مسجد» مختص مباحث دینی و اعتقادی نیست، بلکه برنامه های آموزشی، علمی، ورزشی و هنری را در آن می توان گنجاند.

وی خاطرنشان شد: به واسطه فعالیت و همراهی با پایگاه بسیج و تشکیل حلقه صالحین در قالب های جوانه های صالحین و ... دستاوردهای موفقی را تا کنون شاهد بودیم.

جانشین پایگاه بسیج علمدار افزود: پایگاه بسیج با همراهی کانون مسجد موفق خواهد بود و این یک امتیاز ویژه است، که هر مسجد باید یک پایگاه بسیج داشته باشد.

نوری ادامه داد: کانون فرهنگی و پایگاه بسیج 2 بال ارتقاء و احیاء مسجد هستند و این مسجد به واسطه همت امام مسجد و هیئت امناء توانسته است از این دو پتانسیل در جهت احیاء مسجد به خوبی بهره مند شود.

وی در رابطه با برگزاری مسابقات رباتیک و اعزام سه تیم برای شرکت در مسابقات کشوری رباتیک در مشهد مقدس اظهار کرد: انگیزه اصلی و مبنایی در خصوص بحث مسابقات علمی در مسجد برمبنای غنای بیشتر برنامه های فرهنگی بوده است.

به گفته وی چند تن از اعضای کانون که از دانشجوی دانشگاه شریف هستند دوره های رباتیک را در موسسه آراد طی کردند و سپس آن آموزش ها را در کانون به دیگر اعضاء دادند.

وی افزود: آموزش و برگزاری مسابقات رباتیک به همین مسجد محدود نشد و با حمایت های صورت گرفته، چند کانون فرهنگی هنری مسجد اطراف این درخواست را داشتند که این برنامه در مسجد آنان انجام شود، که در این رابطه همکاری لازم صورت گرفت.
 
براین حسب می توان گفت که برپایی مسابقات رباتیک در سطح منطقه رباتیک با همت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نمونه ای از ظرفیت های ویژه کانون های مساجد است، که به نوبه خود توانسته است، زمینه پویایی مسجد را فراهم سازد.

مردم محل به ویژه جوانان و نوجوانان حصارک بالا از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان یک مسجد پویا و با ظرفیت یاد می کنند، که یکی از دلایل آن برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی و هنری است و امروز نیز چاشنی مسابقات رباتیک یکی از دلایلی شده است، که نوجوانان محل نسبت به آن شوق و ذوق نشان می دهند.


انتظار می رود، مسئولان امر و برنامه ریزان فرهنگی با دریافت گزارش عملکرد مستند از مناطق ویژه ای چون حصارک کرج و پتانسیل های موجود منطقه در بحث اختصاص بودجه و منابع لازم همکاری بیشتری را داشته باشند.
 
خبرنگار بسیجی: محمد حیدری
ارسال نظرات
پر بیننده ها