امام جمعه موقت الشتر:

نبود سیلو در الشتر مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی است

امام جمعه موقت الشتر گفت: مسئولین باید به فکر ساخت سیلوی ذخیره گندم در شهرستان باشند تا کشورزان مجبور نباشند با تحمل زحمات و هزینه فراوان محصول خود را به سایر شهرهای دوردست ارسال کنند.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۸۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
به گزارش  خبرگزاری بسیج ،حجت‌الاسلام «صالحی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به 31مرداد، روز صنعت دفاعی گفت: این روز، روز یأس دشمنان نظام اسلامی و تیری زهرآگین بر تابوت تحریم‌ها و تهدیدات زورگویانی است که با تحمیل جنگ‌های نابرابر، به دنبال سقوط انقلاب اسلامی ایران بودند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی هرگز باور نداشتند که روزی فرا برسد که کشور ما به لحاظ قدرت نظامی و تسلیحاتی در حوزه صنعت دفاعی به خودکفایی برسد.

خطیب جمعه الشتر ابراز داشت: دانشمندان صنعت دفاعی کشور با تبعیت از امام و مقتدای خود، مقام معظم رهبری و نیز با تأسی از شعار «ما می‌توانیم» توانستند با طراحی محصولات نوین در صنعت دفاعی بر اساس مقتضیات زمان در ارتباط با جنگ نرم و جنگ سخت، تهدیدات دشمنان را برای همیشه خنثی کنند.

وی در ادامه به روز جهانی مساجد اشاره و بیان داشت: مسجد، نهادی استوار و برگرفته از تمدن اسلامی است.

وی تصریح کرد: مسجد، مکانی معنوی و نورانی است و کانون اصلی ترویج، تبلیغ و تربیت اجتماعی اسلام می‌باشد.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه مسجد، پایگاه امر به معروف و پیوند بین دین و سیاست است، گفت: متأسفانه باید گفت که امروز بعضی از مساجد غریب‌ هستند.

وی ادامه داد: مساجد هم باید به لحاظ ساخت و ساز در شهرها و روستاها در اولویت آبادانی و توسعه باشند و هم اینکه مردم بایستی حضور خود در مساجد را پررنگ‌تر نمایند چرا که هر چه حضور مردم در مساجد بیشتر باشد، موجب یأس بیشتر دشمنان خواهد شد.

امام جمعه موقت الشتر تأکید کرد: همه در آبادانی مساجد نقش دارند و بایستی در این راستا مشارکت داشته باشند و این موضوع صرفاً مربوط به دولت یا یک نهاد خاص نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز پزشک اشاره و تصریح کرد: پزشکی و طبابت از دیدگاه اسلام، یک شغل مقدس است.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: بر اساس باورهای دینی، پزشکان جامعه اسلامی بایستی به کار خود به عنوان یک رسالت نگاه کنند و نه شغل.

خطیب جمعه الشتر در ادامه به آغاز هفته دولت، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ابراز داشت: هفته دولت فرصتی برای مرور داشته‌های دولت شهید رجایی و کوشش آن شهید بزرگوار در جهت رسیدگی به مردم و بخصوص قشر محروم جامعه است.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر، دو الگوی خدمت‌رسانی مجاهدانه به مردم هستند، خاطرنشان ساخت: منافقین کوردل چشم دیدن این دو یار مجاهد حضرت امام(ره) را نداشتند لذا آنها را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: مسئولین جامعه ما بایستی با تأسی از راه و سیره این دو شهید بزرگوار، به طرز شایسته‌ای به مردم خدمت‌رسانی نمایند و در خدمت به محرومین و مستضعفین، از هم سبقت بگیرند.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه هدف شهید رجایی این بود که وزرای کابینه، زندگی در سطح قشر متوسط جامعه را داشته باشند، گفت: متأسفانه امروز عده‌ای مسئولیت را منبع کسب درآمد می‌دانند و کاش آنهایی که حقوق‌های نجومی دارند، زندگی شهیدان رجایی و باهنر را مطالعه می‌کردند.

وی تأکید کرد: هفته دولت، فرصت ارزشمندی برای دولتمردان و مسئولین جهت ازیابی عملکرد خودشان در بخش‌های گوناگون است و نتیجه عملکرد خود را با عملکرد شهیدان رجایی و باهنر مقایسه نمایند.

امام جمعه موقت الشتر در ادامه به خنثی‌سازی توطئه تروریست‌های منافق در برخی شهرهای کشور اشاره و بیان داشت: گروه‌های تکفیری با اشراف اطلاعاتی نیروهای خدوم نظام، در اهداف خود ناکام شدند.

وی افزود: این گروه‌های فریب‌خورده، ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشناخته‌اند؛ ملت ایران، عاشق نظام اسلامی و تابع امر ولی فقیه هستند و در دفاع از آرمان‌ها و مرزهای اعتقادی و جغرافیایی کشور، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام صالحی ضمن هشدار به کشورهای تروریست‌پرور منطقه گفت: آنها بدانند که در طول سالیان گذشته، اربابشان آمریکای جنایتکار که نماد شیطان بزرگ است، در ارتباط با ناامن کردن کشور ایران اسلامی، هیچ غلطی نکرده است و آنها نیز هیچ غلطی نخواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به فصل برداشت گندم و پرداخت 25000تن گندم از طرف کشاورزان شهرستان سلسله، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بزرگ شهرستان در تولید گندم، شایسته است تا مسئولین به فکر ساخت سیلوی ذخیره گندم در شهرستان باشند تا کشورزان مجبور نباشند با تحمل زحمات و هزینه فراوان محصول خود را به سایر شهرهای دوردست ارسال کنند.
ارسال نظرات