وزير كشور: رشد اقتصادي كشور اصلا مناسب نيست

عبدالرضا رحماني‌ فضلي اظهار كرد: اولين موضوعي كه بايد به شكل اساسي در تحقق اقتصاد مقاومتي با آن مواجه باشيم، چرا كه اگر اعتقادي نباشد اقتصاد مقاومتي مانند ساير طرح‌ها بعد از مدتي نيمه كاره مي ماند.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۶۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا رحماني‌ فضلي در جلسه ستاد راهبردي اقتصاد مقاومتي در اردبيل اظهار كرد: اولين موضوعي كه بايد به شكل اساسي در تحقق اقتصاد مقاومتي با آن مواجه باشيم، اعتقاد راسخ به عملياتي شدن مباني اقتصاد مقاومتي است چرا كه اگر اعتقادي نباشد اقتصاد مقاومتي مانند ساير طرح‌ها بعد از مدتي بي‌اثر و يا كم اثر مي‌شود.

وزير كشور گفت: از نظر علمي ضرورت دارد تا ما از يك مدل اقتصادي برخوردار باشيم به طوري كه از اول انقلاب نيز دعواي اهل علم و فعالان اقتصادي در كشور روي تئوري و نظريه‌هاي اقتصادي بوده به طوري كه از مدل سوسياليست گرفته تا سياست تعديل را در اين كشور مطرح كردند.

رحماني فضلي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي به عنوان يك تئوري اقتصادي در ميان اهل علم مورد توجه قرار گرفته و كسي را سراغ نداريم كه به اين تئوري ايراد بگيرد، افزود: تنها راه نجات ما در كشور اتكا به همين تئوري اقتصادي بي‌نظيري است كه تمام دنيا نيز روي آن برنامه‌ريزي كرده و با در نظر گرفتن ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي داخلي نسبت به تجهيز منابع اقدام كردند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: ما تاكنون پنج برنامه توسعه را در كشور پشت سر گذاشتيم و برنامه ششم را در پيش رو داريم اما در اين مدت شاهد يك منحني عجيب در توسعه و رشد اقتصادي در كشور بوديم كه در اين باب بايد يك تأمل و بازنگري‌هايي را به صورت منطقي شاهد باشيم.

رحماني فضلي مقوله امنيتي را نيز دخيل در تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و اضافه كرد: هر چند استكبار جهاني در صدد انزواي سياسي و اقتصادي ايران است اما جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر در حاشيه امنيت واقعي قرار دارد.

وي با بيان اينكه تحولات منطقه‌اي نشان مي‌دهد‌ ايران در بهترين شرايط امنيتي قرار دارد، ادامه داد: شك نكنيد كه اگر غفلت كنيم با تهديدهايي روبه‌رو مي‌شويم و بهتر است ضعف و سستي را در داخل كشور از بين ببريم تا در ورطه سقوط قرار نگيريم.

رحماني فضلي گفت: اگر استقامت كنيم، به عنوان پايه‌هاي تأمين و توسعه امنيت ملي زمينه توانمندي‌هاي اقتصادي نيز در عرصه رقابت فراهم مي‌آيد چرا كه خروجي اقتصاد بايد به توانمندي قدرت ملي منجر شود.

وزير دولت يازدهم با اذعان به اين موضوع كه اقتصاد ايران همچنان وابسته، ناكارآمد و ناتوان است، اظهار كرد: اصلاً رشد اقتصادي كشور مناسب نيست و ما با تكيه بر قيمت نفت كه هر روز تغيير پيدا مي‌كند، نمي‌توانيم در اقتصاد ثبات و آرامشي را تجربه كنيم.

وي با بيان اينكه با نرخ نفت نمي‌توان تورم و ركود كشور را كنترل كرد، افزود: در اين نابساماني توليد و فروش نفت برخي از كشورهاي همسايه ما حتي تورم ۴۰۰ درصدي را تجربه كردند و تنها راه ما اين است كه وابستگي‌ خودمان را به نفت به شدت كاهش دهيم.

رحماني فضلي با بيان اين‌كه در گذشته ۱۲ درصد خصوصي‌سازي به‌صورت واقعي انجام شده است، تصريح كرد: ‌از نظر اجتماعي نيز بيشترين تاكيد و تكيه ما بايد بر قدرت واقعي مردم باشد و تا زماني كه مردم در صحنه نباشند ما نمي‌توانيم كاري را از پيش ببريم كه جلب رضايتمندي مردم اصل و اساس كار است.

وي بيان كرد: همه نظرسنجي‌هاي ما نشان مي‌دهد بزرگترين دغدغه و نگراني مردم بيكاري، تورم و گراني است كه به معناي واقعي همه اينها مردم را رنج مي‌دهد و بايد منطقي و درست حركت‌ها و هدف‌گذاري‌ها را انجام داد.
ارسال نظرات