فعال در عرصه اقتصاد مقاومتي:

راه اندازي اولين باغ انگور روسيمي ارگانيك توسط مهندس مكانيك ملكاني + تصاوير

الياس بهروزي گفت: كار روسيمي كردن انگور از نوع فخري سياه را با تعداد كمي از درختان انگور شروع كردم و رفته رفته با توجه به تجربياتي كه بدست آوردم تعداد آنها را در زميني به مساحت حدود 3200مترمربع افزايش دادم.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۷۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، الياس بهروزي، جوان فعال عرصه باغ انگور روسيمي ارگانيك در طرح اقتصاد مقاومتي با مدرك ليسانس مهندسي مكانيك در گفتگو با خبرنگار ما فعاليت خود را تشريح كرد.

لطفاً فعاليت خود را شرح دهيد؟
كار روسيمي كردن انگور را از ۵ سال پيش با تعداد كمي از درخت انگور شروع كردم و رفته رفته با توجه به تجربياتي كه بدست آوردم تعداد آنها را بيشتر كردم حال آنكه در عرصه باغات انگور روسيمي ارگانيك با كيفيت مناسب از نوع فخري سياه با مساحتي حدود ۳۲۰۰مترمربع فعاليت دارم.



ميزان استفاده از تسهيلات در اين طرح‌ چقدر است؟
براي راه‌اندازي اين وسعت از باغات روسيمي ۱۵ ميليون تومان تسهيلات اقتصاد مقاومتي از قرارگاه بسيج سازندگي دريافت كرده‌ام و سعي بر اين دارم تا محصولات با كيفيت مناسبي را به بازار ارائه دهم.

شغل و حرفه قبلي شما چه بود؟
حدود ۵ سال در فولاد شاهين بناب مشغول به فعاليت بودم.

آيا اعضاي خانواده نيز در كارهاي شما فعاليت مي كنند؟
در بيشتر اوقات و كارهايم پدرم يار و ياور بنده هستند.



مشكلات پيشروي اين محصول كشاورزي را چطور ارزيابي مي كنيد؟
عليرغم اينكه انگور در شهرستان ملكان به صورت انبوه توليد مي شود ولي آنطور كه بايد بصورت صحيح و مطلوب از آن بهره برداري نمي شود كه با حمايت هاي مسئولين در راستاي اقتصاد مقاومتي از محصولات بومي مي تواند پيشرفت چشمگيري در عرصه توليد و رونق اقتصادي به همراه داشته باشد.
سخن آخر!
اگر جوانان در مشاغل موجود در عرصه اقتصاد مقاومتي ورود پيدا كنند، بي شك علاوه بر اينكه به تحقق فرامين مقام معظم رهبري در حوزه توليد داخلي كمك مي كنند بلكه زمينه عدم وابستگي به كشورهاي بيگانه را هم فراهم مي كنند كه در اين راستا بايد مسئولين شهرستاني هم از حمايت هاي لازم براي فراهم آوردن بازارهاي هدف براي فروش انگور و توليد محصولات وابسته به آن در عرصه اقتصاد مقاومتي اقدامي عملي انجام دهند.



ارسال نظرات
آخرین اخبار