دکتر بشیرخالقی:

جنوب استان به بیماری مزمن مهاجرت و عدم توسعه‌یافتگی دچار است

نماینده شهرستانهای کوثر و خلخال گفت: جنوب استان اردبیل به بیماری مزمن عدم توسعه‌یافتگی و به دنبال آن مهاجرت‌های بی‌رویه روبه‌رو دچار است؛ در حالی که بهترین شرایط، امکانات و منابع انسانی برای توسعه جنوب استان اردبیل مهیاست.
کد خبر: ۸۷۲۹۶۷۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، بشیر خالقی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر کشور در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما در جنوب استان با بیماری مزمن عدم توسعه‌یافتگی و به دنبال آن مهاجرت‌های بی‌رویه روبه‌رو هستیم در حالی که بهترین شرایط، امکانات و منابع انسانی برای توسعه جنوب استان اردبیل وجود دارد اما به دلیل نبود فضای اشتغال و تولید اهالی مجبور به مهاجرت هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان کوثر در سال‌های گذشته 55 هزار نفر جمعیت داشته که به دلیل سیر شتابان مهاجرت این تعداد هم اکنون به 28 هزار نفر رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه محرومیت در جنوب استان از نبود راه مواصلاتی مناسب گرفته تا نارسایی‌ها در بخش کشاورزی و عدم تکمیل سدهای معیشتی و بزرگ دامنه این تنگناها و مشکلات را افزایش داده است، گفت: در حالی که شهرهای کوثر و خلخال در مسیر چهار استان قرار گرفته اما جالب است بیش از 60 سال است که راه پونل – خلخال آغاز شده ولی هنوز به شکل کامل تکمیل و بهره‌برداری نمی‌شود.

خالقی به بلاتکلیفی پروژه ارتباطی کلور ـ درام و نبود زیرساخت‌های لازم در جنوب استان اشاره کرد و افزود: قدیمی‌ترین پروژه اجرایی در کشور متعلق به خلخال است به طوری که در این شهرستان فقر، نداری و محرومیت موج می‌زند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 60 درصد اهالی جنوب استان اردبیل مهاجرت کردند و 100 درصد تقاضای مردم این مناطق رونق اشتغال، اقتصاد و درآمد است تا بتوانند از شرایط موجود که پر از دغدغه‌ها و آسیب‌های متعدد است به نحوی نجات پیدا کنند.

ارسال نظرات