آسفالت 30 ساله مسیر گیوی - خلخال:

جاده ای که مثل تیغ می بُرد

30 سال از آسفالت جاده ارتباطی گیوی - خلخال می گذرد و در این مدت به رغم تردد زیاد، تنها سنگ ریزه های برنده این جاده نصیب مسافران و گردشگران جنوب استان شده است.
کد خبر: ۸۷۲۹۶۷۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، سالهاست که جاده گیوی - خلخال در جنوب استان اردبیل محل تردد میهمانان و مسافرین شمال استان اردبیل و گردشگران مسیر جاده سرچم است و به رغم ارتباط با استان گیلان از استراتژی گردشگری و ... بسیاری برخوردار است.

اما ارزش و بهای منطقه گردشگری و بهره از سایر عرصه های اقتصادی و صنعتی، نیازمند جاده دسترسی مناسب و استاندار است؛ در حالی که مسیر گیوی - خلخال از هیچ یک از استاندارهای راهسازی و گردشگری بهره مند نیست.

به گفته رانندگان بومی منطقه 30 سال از آسفالت جاده مذکور می گذرد و در حالی که شهرستانهای کوثر و خلخال به طور مشترک از این جاده استفاده میکنند، اما هیچ یک از مسئولین منطقه نسبت به آسفالت حوزه استحفاظی خود اقدام نکرده اند و تنها به لکه گیری جزئی در این جاده پرداخته اند.

یکی از مسافربران خط گیوی - خلخال در این باره می گوید: 30 سال از آسفالت جاده گیوی - خلخال می گذرد و در این مدت هیچ یک از مسئولین برای بهسازی این جاده اقدامات شایسته ای انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه آسفالت مسیر مذکور این روز ها نقش چاقوی برنده را دارد می افزاید: بر اثر تردد بیشتر و همچنین عدم رسیدگی مسئولین امر، آسفالت جاده از بین رفته و تنها سنگ ریزه های برنده که تایر، جلوبندی و کمک فنر های خودروها را از بین می برد نمایان است و این نه تنها نارضایتی مسافربران مسیر را موجب شده بلکه نظر میهمانان و گردشگران را به مرور برانگیخته است.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی خلخال مسیر گیوی - خلخال را جاده مرگ برشمرد و گفت: با اینکه اهل گیوی هستم و 3 سال است برای تحصیل مسیر مذکور را طی می کنم ولی همچنان از تردد در این مسیر هراسانم.

این مهندس کامپیوتر صخره های آویزان، پیچ های تند و نبود جاده مناسب را از جمله عامل ترس و وحشت خود عنوان کرد.

مسافری در این خصوص به خبرنگار کوثرخبر گفت: نبود امکانات و همچنین مناسب نبودن مسیر مربوطه برای بهسازی و زیرسازی مسیر خلخال - گیوی موجب شده است که مسئولین ریسک ترانشه برداری برای از بین بردن صخره های قول پیکر را نکنند؛ اما جای تعجب است که چرا آسفالت مسیر اینگونه از بین رفته است و هیچ متولی برای بهسازی آن اعلام آمادگی نمی کند.

راننده دیگری که در خط گیوی - خلخال مشغول است بیان کرد: مسیر مربوطه نه تنها هر آن برای ترددکنندگان تهدید محسوب می شود بلکه در فصل زمستان نیز این تهدید درصد بالایی یافته و نگرانی سقوط به دره، سقوط صخره ها به جاده و لغزندگی را هر لحظه پدید می آورد.

این راننده اضافه کرد: رانندگان و اکثر مسافران برای دوری از خطرات جاده گیوی - خلخال از مسیر جاده پروچ - خلخال تردد می کنند؛ درحالی که این جاده از مسافت زیادی برخوردار است.

 امیدواریم این آسفالت 30 ساله که دیگر "تقریباَ هیچ" از آن باقی مانده است، مورد توجه مسئولین شهرستانهای کوثر و خلخال قرار گیرد تا موفقیت های بسیاری در عرصه گردشگری، اقتصادی و صنعتی برای اهالی منطقه مهیا شود.

 
 
 
 

ارسال نظرات