برادر شهيد رکن آبادي در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

انفعال دیپلماسی لبخند در برابر جنایت سعودی/ارزش گچ و دیوار سفارت بالاتر است یا پیکر شهدای فاجعه منا؟!/به دیدار امام خامنه‌ای می‌رویم

مرتضي رکن آبادي گفت: حداقل کار اين بود که محاکمه جوانان معترض به سفارت سعودی را گروکشي مي کرديم تا نتيجه جنایت چندسال اخیر را را از سوي آنها مشاهده می‎کردیم.
کد خبر: ۸۷۲۹۸۱۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
مرتضي رکن آبادي برادر شهيد غضنفر رکن آبادي، از شهدای فاجعه ی منای 94، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص عملکرد وزارت خارجه در قبال پیگیری فاجعه منا تصریح کرد: پس از جنايتي که سال گذشته به دست آل سعود در سرزمين منا رقم خورد و 464 زائر ايراني در اين جنايت طراحي شده شهيد شدند، متاسفانه اقدام خاصي از سوي وزارت امور خارجه در خصوص احقاق حق شهداي منا صورت نگرفته است.

رکن آبادی ادامه داد: قرار بود با پيگيري وزارت امور خارجه کميته حقيقت‌ياب تشکيل شود اما تا امروز خبري از آن نشنيده ايم؛ حداقل کاري که بايد انجام ميشد شکايت از دولت سعودي بود که اين کار هم صورت نگرفته است، می‎توانستند NGO راه اندازي و از طريق سازمان هاي مردم نهاد کار را پيگيري کنند اما باز هم تا آنجا که ما می‎دانیم اتفاق خاصي رخ نداده است و شهداي منا در اوج مظلوميت جان به جان آفرين تسليم کردند و امروز نيز همچنان مظلومانه حقوق شان با اوباش گري آل سعود در مقابل دولتمردان ايراني پايمال می‎شود.

وي در ادامه با اشاره به نامه جمعي از خانواده هاي شهداي مظلوم جنايت منا و مکه که براي وزير امور خارجه ارسال شده عنوان کرد: همه خانواده ها در نهايت خويشتنداري منتظر عکس العمل جدي دستگاه ديپلماسي که عهده دار اين  پرونده است هستيم اما متاسفانه هيچ اقدامي جدي از سوي  اين دستگاه صورت نگرفته است مگر نرمش در مقابل آل سعود جنايتکار.

مرتضي رکن آبادي با اشاره به اعتراض تعدادي از جوانان در مقابل سفارت سعودی در تهران و در اعتراض به اعدام شيخ نمر روحاني برجسته شيعي در عربستان گفت:  وقتي جوانان با غيرت ايراني به سفارت سعودي حمله کردند - اگرچه اين کار را بنده هم نهي می‎کنم - در حقيقت حمله به يک ساختمان بود که از آهن و گچ و سيمان ساخته شده است اما ديديم که سعودی‎ها با ما چه برخوردها که نکردند؛ اگرچه ساختمان هر سفارتي حرمت دارد ولي هر چقدر حرمت داشته باشد به اندازه حرمت يکي از انگشتان دست يکي از زائراني که در فاجعه منا شهيد شدند حرمت ندارد.

وی در ادامه افزود: شما ببينيد ما چه کرديم و سعودی‎ها با ما چه کردند؛ آنها از تمامي امکانات‎شان مدت‎هاست که بر عليه ما استفاده کرده‎اند و حتي پس از جنايت منا نيز با جمهوري اسلامي طلبکارانه برخورد کردند تا جايي که در دنيا خیلی افراد هنوز فکر می‎کنند مقصر جنايتي که در منا رخ داد ایرانی‎ها هستند.

برادر شهيد رکن آبادي عنوان کرد:  تا اين لحظه خبري از احقاق خون 464 شهيد منا و 11 شهيد حادثه حرثقيل نيست و سعودي ها آن را به قضا و قدر مربوط کرده اند، حال به اين قضايا هتک حرمت به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده را اضافه کنيد و پيگيري و دستاوردهاي دولت را ببينيد و بسنجيد، سعوديها در هيچ يک از موارد خم به ابرو نياوردند چون پيگيري جدي از سوي دولت صورت نگرفت و تازه با اين همه خيانت و جنايتي که کرده‎اند از ما طلبکار نیز هستند تا جايي که امسال مانع حج ایرانی‎ها نيز شدند، شما ببينيد ما در عرصه بين الملل چکار کرديم جز انفعال و تماشاگري و تحمل تحقير.

وي در ادامه در خصوص نوع عملکرد دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: دولت منفعل عمل می‎کند و هنوز به سعوديها دلخوش است و از همه راه‎های ممکن در تلاش است تا روابط با سعودي را بهبود ببخشد اما وقتي اين موضوع در چارچوب حوادث يمن، سوريه،  بحرين، عراق و لبنان ارزيابي می‎شود کاملا محرز است که سعودی‎ها خواستار قطع روابط با ايران هستند همچنان که مدت زماني است جنگ نيابتي را با جمهوري اسلامي آغاز کرده اند و اين در حالي است که دولت ما در تلاش است با لبخند دست سعودی‎ها را بفشارد همچنان که در اوج حوادث از آنها بعنوان برادران سعودي ياد مي‌کند.

برادر ديپلمات شهيد در منا افزود: با اتفاقاتي که رخ داد مثل جنايت در منا، هتک حرمت دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده، حادثه جرثقيل و...  که به دنبال آنها سعودی‎های جنايتکار خم به ابرو نياوردند شکايت از جواناني که به سفارت سعودي حمله کردند کاري دردآور می‎نماید حداقل کار اين بود که محاکمه اين جوانان را گروکشي مي کرديم تا نتيجه اتفاقات ذکر شده را از سوي سعودی‎ها مشاهده می‎کردیم.

وي در ادامه  با تاکید بر اینکه حمله به هر سفارتي عملي نکوهيده است خاطر نشان کرد: در این خصوص به بنده نیز گفته شد تا در تجمع مقابل سفارت شرکت کنم، اما بنده با تحليلي که داشتم حضور در مقابل سفارت را به صلاح نظام نديدم اما اکنون با جمع بندي که از حوادث مختلف در ارتباط با سعودي هاي صهيونيست دارم فکر می‎کنم بايد به سينه جواناني که به سفارت سعودي صهيونيست حمله کردند مدال لياقت آويخت.

مرتضي رکن آبادي با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان حج و زيارت در تاریخ 18 مرداد مبنی بر انجام پيگيری‎های بسيار خوبي که از طريق کشور فرانسه در خصوص احقاق حقوق شهداي منا انجام شده است، بیان کرد: اين فقط يک بازي محض براي وقت کشي است.

وي با اشاره به سابقه روابط ايران و فرانسه تاکيد کرد: در طول تاريخ نمونه‎های بی‎شماری از خیانت‎های فرانسه به ايران چه در زمان شاه مخلوع و چه پس از انقلاب ثبت شده است.

رکن آبادي با اشاره به نشست اخير منافقين در فرانسه و حمايت‎های بی‎دریغ اين کشور از آنان در طول ساليان متمادي گفت: سال هاست سرکردگان گروهک تروريستی منافقين در پاريس در هتل‎های 5 ستاره می‎خورند و می‎خوابند، چه شده است که حالا فرانسه پُز دفاع از حقوق بشر به خود می‎گیرد؟ چه کسي می‎تواند باور کند که اين کشور در مقابل سعودی‎های جنايتکار از حقوق شهداي مظلوم منا دفاع کند جز عده‎ای خام و ساده انديش؟!

وي در ادامه گفت: در جريان فتنه 88 برنارد کوشنر وزير خارجه وقت فرانسه نيز اعلام کرده بود که درب‎های سفارت به روي اغتشاشگران باز است و آنان را پناه می‎دهد.

برادر شهيد غضنفر رکن آبادي با اشاره به اينکه نطفه جنگ هشت ساله ايران با رژيم بعث عراق در فرانسه بسته شد گفت: تحويل جنگنده بمب افکن‎های پيشرفته سوپراتاندار و ميراژ و سلاح‎های مدرن به صدام از ديگر خيانت‎های فرانسه به ملت ايران است تا هر چه بيشتر جوانان اين مرز و بوم به خاک و خون کشيده شوند و اصولا فرانسه دومين رده را از لحاظ تحويل سلاح به صدام دارد.

مرتضي رکن آبادي در ادامه گفت: فرانسوی‎ها مسئول پرونده خون‎های آلوده درکشور ما هستند و اکنون ما شاهد زجر کشيدن بسياري از هموطنانمان در اثر بيماری‎های مرگبار و غيرقابل علاج هستيم.

وي سنگ‌اندازی‎های فرانسه در جريان توافقات هسته‎ای، اهانت به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام (ص) در نشريه شارلي ابدو، حمايت از تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران و ... را گوشه‎ای از خيانت‎های فرانسه به ملت ايران برشمرد و خاطر نشان کرد: کدام انسان فهيم و با درايتي است که پس از اين همه خيانتي که از فرانسوی‎ها ديده است بپذيرد که فرانسوی‎ها بخواهند براي احقاق حقوق شهداي منا کاري بکنند و يا حتي توان انجام آن را داشته باشند.

مرتضي رکن آبادي ضمن قدرداني از موضع گيري مقتدرانه، محکم و انقلابي امام خامنه‎ای در مقابل آل سعود در زمان بروز جنايت منا خاطر نشان کرد: قرار است ديداري ميان خانواده‎های شهداي منا و مسجدالحرام با مقام معظم رهبري صورت پذيرد و در اين ديدار درد دل‎های خود را با مقام معظم رهبري بازگو خواهيم کرد.
ارسال نظرات