معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:

ارتقاء شاخص سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان جایگاه هجده به پانزده در کشور

استان زنجان که در شاخص سرمایه گذاری صنعتی در ابتدای کار دولت در جایگاه هجده قرار داشت، که این میزان در سال جاری به رقم پانزده ارتقاء یافته و تا پایان سال به جایگاه دوازده یا یازدهم در کشور خواهد رسید.
کد خبر: ۸۷۲۹۸۳۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون رئیس جمهور در پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سالجاری با بیان اینکه در دوران مدیریتی خود در استان اقدامات خوبی انجام شده است گفت: با همراهی و همکاری همه مدیران دستگاههای اجرایی توانستیم شاخصهای اقتصادی و فرهنگی استان را طبق آمارهای رسمی نسبت به گذشته ارتقاء داده و نسبت به سایر استانها وضعیت بهتری را داشته باشیم.

مهندس انصاری به تهیه و انتشار گزارش جامعی از مجموعه عملکرد و اقدامات دولت تدبیر و امید در استان اشاره نمود و افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارشی از مجموعه اقدامات و وضعیت شاخصها در بخشهای مختلف، از زمان استقرار دولت یازدهم در تابستان سال 92 تهیه و در هفته دولت منتشر خواهد نمود.

وی بزرگترین دستاورد دولت را ایجاد آرامش در فضای کشور و استان دانست و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بدور از تکانه ها و تنش های شدید اقتصادی شاهد ثبات معقولی در نرخ ارز و تک رقمی شدن نرخ تورم بودیم و علیرغم فشارهای ناشی از تحریم در 2 سال اول استقرار دولت، پروژه های عمرانی بخوبی ساماندهی و بخش قابل توجهی از پروژه های عمرانی به بهره برداری رسیدند.

مقام عالی استان در ادامه به گزارش نرخ تورم تیر ماه کشور و استان پرداخت و گفت: نرخ تورم تیر ماه در کشور به 9 و در استان به رقم 7 درصد رسید و وعده دولت مبنی بر یک رقمی شدن نرخ تورم عملی شد.

وی همچنین به طرحها و پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت اشاره داشت و گفت: در هفته دولت 194 پروژه از محل پروژه های دستگاههای اجرایی با اعتبار 2558 میلیارد ریال و 261 پروژه کوچک روستایی از محل اعتبارات دهیاریها با 190 میلیارد ریال به بهره برداری خواهند رسید.

وی پروژه های قابل بهره برداری متعلق به شهرداریهای استان را 42 پروژه و میزان اعتبار صرف شده برای آنها را 329 میلیارد ریال عنوان نمود.

مهندس انصاری در ادامه به برخی پروژه هایی که عملیات اجرایی آنها در هفته دولت آغاز می شود اشاره نمود و گفت: عملیات اجرایی 30 پروژه دستگاههای اجرایی با 7942 میلیارد ریال اعتبار و 8 پروژه شهرداریها با 434 میلیارد ریال طی هفته دولت آغاز می شوند که بزرگترین این پروژه ها، خط دوم راه آهن زنجان –قزوین به طول 171 کیلو متر در 4 قطعه می باشد که اجرای آن بطور همزمان آغاز خواهد شد.

انصاری تعداد پروژه های اقتصادی قابل بهره برداری در هفته دولت را 31 مورد اعلام داشت و گفت: برای افتتاح این تعداد طرح ها که در بخشهای صنعتی و کشاورزی و گردشگری هستند، 8210 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: با بهره برداری این تعداد طرح زمینه اشتغال هزار و 15 نفر فراهم می شود.

وی همچنین یادآور شد: عملیات اجرایی تعدادی از طرح های سرمایه گذاری از جمله نیروگاه زنجان یک با اعتباری بالغ بر 300 میلیون یورو معادل 12 هزار میلیارد ریال نیز آغاز خواهد شد.

وی اعلام داشت: استان زنجان که در شاخص سرمایه گذاری صنعتی در ابتدای کار دولت در جایگاه 18 قرار داشت، که این میزان در سال جاری به رقم 15 ارتقاء یافته و تا پایان سال به جایگاه 12 یا 11 در کشور خواهد رسید.

مقام عالی استان در خصوص دوخطه کردن راه آهن زنجان، با بیان اینکه اجرای این پروژه بعنوان یکی از مطالبات مردمی به سال 85 بر می گردد، اظهار داشت: در جریان سفر رئیس جمهور دولت یازدهم به استان در مهر ماه سال 93، با تأکید رئیس جمهور موضوع بررسی و به مدت یکسال مطالعات آن انجام و پروژه در چهار قطعه به مناقصه گذاشته شد که اعتبار اختصاص یافته این طرح 370 میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگاههای هر 4 قطعه تجهیز شده و در 2 قطعه عملیات اجرایی صورت می گیرد و پیش بینی می شود تا 2 سال آینده به اتمام برسند.

معاون رئیس جمهور در خصوص نیروگاه های برق استان نیز اظهار خاطر نشان ساخت: دو نیروگاه زنجان با ظرفیت تولید 500 مگاوات برق، ظرف 18 ماه آینده وارد مدار تولید برق خواهند شد.

ارسال نظرات