❖ مشاور عالی فرمانده کل قوا در تبریز؛

دولت در تعامل و رفاقت با سایر کشورها، اطلاعات سپاه را مدنظر قرار دهد/ آمریکا و روسیه از وقوع کودتا در ترکیه خبر داشتند

دولت در تعامل و رفاقت با سایر کشورها، اطلاعات سپاه را مدنظر قرار دهد/ آمریکا و روسیه از وقوع کودتا در ترکیه خبر داشتندسردار سرلشکر صفوی گفت: ما اشراف اطلاعات کاملی داریم و می‌دانیم نیت سایر کشورها و مواضع اصلی آنان در برابر ایران چیست لذا لازم است دولت با استناد به این اطلاعات با سایرین تعامل و دوستی کند.
کد خبر: ۸۷۲۹۹۴۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛  سردار سرلشکر سید یحیی صفوی صبح امروز در یادواره‌ی شهدای اطلاعات تبریز با بیان اینکه امنیت امروز کشورمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم، اظهار داشت: در ابتدا سلام رهبر معظم انقلاب را به تک تکِ خانواده‌های شهدا می‌رسانم و حضور در این مراسم با معنویت برای منِ جا مانده از غافله شهدا افتخار آمیز است.
 
وی افزود: همواره به مردم آذربایجان و در کنار شما بودن افتخار می‌کنم؛ ما با خدا عهد بسته‌ایم که در دفاع از کشور و ملت های اسلامی تا سر حدِ شهادت دست بر نداریم و ولایت‌مدار بمانیم.
 
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اعلام اینکه سپاه پاسداران اطلاعات را سطح بندی می‌کند، ابراز کرد: به طور مثال ما از اهداف و نیات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در سطح منطقه اشراف اطلاعاتی داریم و باید با این بررسی‌ها سیاست تعامل و یا رفاقت، در دستور کار دولت قرار گیرد.
 
وی بیان داشت: این اشراف اطلاعاتی ما را مشخص می‌کند و باید در مورد تهدیدها نیز اشراف اطلاعاتی داشته باشیم؛ خلاصه اشراف اطلاعاتی عبارت است از تولید فرصت و اقدام به موقع.
 
این فرمانده سپاه با اشاره به خطرات ضعف در اشراف اطلاعاتی، خاطرنشان کرد: برای مثال در اوایل انقلاب، در ماجرای سقوط پادگان مهاباد غافل گیر شدیم، در طبس و در حمله عراق نیز دچار غافلگیری استراتژیک شدیم، در انفجارهای تروریستی بعد انقلاب، حمله مجدد اواخر جنگ و عملیات مرصاد نیز باز غافلگیر شدیم.
 
وی یادآور شد: بدون تردید یکی از عوامل پیروزی‌های دوران دفاع مقدس اطلاعات صحیح از منطقه بود، مسئولان اطلاعاتی دست راست فرماندهان در عملیات‌ها بودند و اکثرا دشمن را با غافلگیری مواجه می کردیم؛ در واقع اطلاعات نقش اصلی را در پیروزی ها و شکست ها تعیین می کرد.
 
سرلشکر یحیوی در بخشی از سخنان خود به کودتای نافرجام ارتش ترکیه اشاره کرد و توضیح داد: دولت ترکیه در پیش بینی کودتا غافل شد، با وجود اینکه چند ساعت قبل از این کودتا اطلاع یافته بود ولی وضعیت از دستشان خارج شد اما با این حال خوب توانستند قضیه را جمع کنند.
 
وی اضافه کرد: حضور جان کری در روز کودتای ترکیه در روسیه نیز سوال برانگیز است؛ یکی از این سوالات این است که روس‌ها و آمریکایی ها در منطقه به دنبال چه چیزی هستند؟ در کودتای ترکیه نمی شود گفت که آمریکا و روسیه خبر نداشتند؛ زیرا هیچ گروهی بدون حمایت یک کشور خارجی دست به کودتا نمی زند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا
انتهای پیام/
ارسال نظرات