رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

رکورد تاریخی تولید گندم در کردستان شکسته شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به خرید 817 هزار تُن گندم از کشاورزان استان، گفت: رکورد تاریخی تولید گندم در کردستان شکسته شد.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۱۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کریم ذوالفقاری امروز در کارگروه رفع موانع تولید در سقز افزود: بیجار با 230 هزار تُن در رتبه اول را دارد ،قروه با 148 هزار تُن و سقز با 125 هزار تُن در رتبه های بعدی میزان تولید گندم استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه پرداخت 20 درصد کل پول گندم خریداری شده کشاورزان در هفته آینده در کردستان آغاز می شود، اضافه کرد: ارزش گندم تولید شده در استان بیش از 10 هزار میلیارد ریال است.
او روند تولید گندم در شهرستان سقز را هم تشریح و بیان کرد:در سال 91 ، به میزان 28 هزار تُن گندم تولید شد که در سال جاری تاکنون 125 هزار تن گندم تولید شده است.
وی اظهار کرد: شهرستان سقز دارای 162 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 140 هزار هکتار آن دیم و 22 هزار هکتار آن آبی است و سالانه 400 هزار تُن انواع محصولات دامی، باغی وزراعی در شهرستان سقز تولید می شود.
ذوالفقاری در خصوص برخی از ظرفیت های کشاورزی سقز هم گفت: 20 درصد عسل استان کردستان از سقز تولید می شود و پیش بینی می شود امسال 600 تن عسل تولید شود.
وی در ادامه خواستار استفاده از آب سد چراغ ویس برای پنج هزار هکتار زمین کشاورزی روستاهای نزدیک حوزه سد و صدور مجوز 200 حلقه چاه سطحی برای افزایش اراضی کشاورزی آبی در شهرستان سقز شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار