استاندار اردبیل خبر داد

قول مساعد وزیر کشور به پیگیری راه‌آهن و احیای گمرک اصلاندوز

وزیر کشور در سفر به استان اردبیل نسبت به پیگیری پروژه راه‌آهن اردبیل و احیای مجدد گمرک مرزی اصلاندوز قول مساعد داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۳۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، مجید خدابخش در گفت‌و گو با فارس با اشاره به سفر وزیر کشور به استان اردبیل اظهار کرد: این سفرها به صورت دوره‌ای ولی این بار به شکل ویژه با محوریت اقتصاد مقاومتی شکل گرفت تا در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل زمینه تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در این راستا فراهم آید.

وی افزود: وزیر کشور مسئولیت مدیریت اقتصاد مقاومتی را در سه استان کشور از جمله اردبیل بر عهده دارد که ما در اولین روز این سفر به همراه فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی در استان سعی کردیم تا گزارش جامعی از روند اجرای اقتصاد مقاومتی را در استان با راهبردهای توسعه و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها ارائه کنیم که تصمیمات خوبی نیز در این جلسه گرفته شده است.

استاندار اردبیل گفت: وزیر کشور در سفر به استان اردبیل نسبت به پیگیری پروژه راه‌آهن اردبیل و احیای مجدد گمرک مرزی اصلاندوز قول مساعد داد.

وی بیان کرد: وزیر کشور همچنین با حضور در جلسه توسعه روستایی سعی کرد تا صحبت‌ها و درد دل‌های بخشداران، دهیاران و شوراها را بشنود و در رفع چالَش‌های پیش‌رو در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

خدابخش اظهار کرد: قرار است وزیر کشور تمام مشکلات و موانع را جمع‌بندی کرده و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و هیأت دولت آنها را مطرح کند تا راهکار مناسب برای حل این مشکلات در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: در این سفر همچنین خواسته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و اهالی این استان در احیای مجدد گمرک مرزی اصلاندوز مطرح شد که به دلایلی بعد از جنگ ارمنستان و آذربایجان این گمرک غیرفعال بوده و هیأت دولت امسال این نقطه مرزی را حذف کرده بودند که قرار شد با ارائه گزارش کامل احیای این گمرک انجام شود.

استاندار اردبیل همچنین به سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این سفر نقطه قوت خواهد بود تا در برنامه‌ریزی‌های سالانه به ویژه برنامه ششم توسعه نارسایی‌ها و موانع توسعه استان به ویژه کمبود اعتبارات مطرح شود تا در این زمینه با نظر مساعد کمیسیون برنامه و بودجه منابع و اعتباراتی خوبی نیز در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: در این سفر اکثریت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه آمادگی خود را بعد از شنیدن دلایل ما در ضرورت تصویب منطقه آزاد تجاری برای رای دادن به این لایحه اعلام کردند که امیدواریم زمینه تحقق آن فراهم آید.

استاندار اردبیل ادامه داد: در این سفرها ما خواستار تکمیل و توسعه پروژه راه‌آهن اردبیل شدیم و قرار شد منابع اعتباری مورد نیاز در این زمینه تامین شود.

خدابخش افزود: همچنین قرار است صبح امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در شورای برنامه‌ریزی استان حضور پیدا کند تا زمینه برای بیان مشکلات و نارسایی‌ها از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسیر توسعه استان مطرح شده تا راه چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم در این نشست علاوه بر پیش‌بینی و تدارک پیشنهادات و نظرات عملیاتی متفاوت معافیت‌های خاصی برای استان‌های کمتر توسعه یافته نیز در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات