اعزام 9 هزار نیروی انسانی به مراکز خدمات کشاورزی

حیدرپور خاطرنشان کرد: با بیان اینکه از دوسال گذشته، بیش از 9 هزار نیروی انسانی به مراکز خدمات کشاورزی در سراسر کشور اعزام شد و برگزاری کارگاه های آموزشی برای این افراد ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۷۳۰۵۰۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به هجمه‌های برخی در کمرنگ کردن موفقیت‌های دولت، تصریح کرد: زراعت در کشور با توجه مشکلات و محدودیت هایی که به ویژه در زمینه آب داریم موفقیت‌های خوبی داشته اما هنوز از امکانات موجود برای افزایش بهره‌وری استفاده بهینه نمی شود.

دلاور حیدپور در چهارمین نشست فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور که در هتل اسرم ساری برگزار شد، اظهار کرد: درابتدای دولت تدبیر و امید 6 میلیون تن گندم وارد کشور می شد اما با تلاش تمامی کشاورزان در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته دولت سخت‌ترین وضعیت را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: با تلاش دولت و کشاورزان در برخی از بخش های کشاورزی ظرفیت هایی ایجاد و به موفقیت های چشمگیری دست یافتیم.

حیدرپور افزود: در بخش کشاورزی هنوز با ایده‌آل های این حوزه و دستیابی به بذر مرغوب فاصله داریم و توجه به تغذیه گیاهی مسئله‌ای است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی روند مصرف کود را رو به بهبود و در مصرف اوره اندک دانست و اظهار کرد: امسال ضرورت دارد در سرمایه‌گذاری و در بخش کشاورزی برای کاهش هزینه تولید با توجه به ظرفیت بخش ها اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: هر چند با سیاست‌های قیمت های تضمینی تلاش شده برخی از این فاصله ها ترمیم شود اما واردات اقلام محصولات کشاورزی موجب ایجاد فاصله بین دست اندرکاران بخش کشاورزی با بهره برداران می شود.

حیدرپور خاطرنشان کرد: با بیان اینکه از دوسال گذشته، بیش از 9 هزار نیروی انسانی به مراکز خدمات کشاورزی در سراسر کشور اعزام شد و برگزاری کارگاه های آموزشی برای این افراد ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط میان کارشناسان و کشاورزان باید برقرار شود، گفت: باید از روند تغییر کاربری به ویژه در نوار ساحلی استان شمالی جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته نوار ساحلی استان‌های شمالی به ویژه مازندران مورد تهدید تغییر کاربری قرار گرفت، افزود: برخورد با کسانی که به صورت غیرمجاز اراضی کشاورزی را به غیر آن تبدیل می‌کند به صورت جدی انجام شد.

حیدرپور تاکید کرد: در حال حاضر روند تغییر کاربری که در استان مازندران بود با تلاش استاندار، دستگاه قضایی و انتظامی مازندران بسیار کند و مهار شد.

وی درآمد تولید ناخالص استان در بخش کشاورزی را 26.7 درصد دانست و بخش کشاورزی توانسته 23 درصد بخش اشتغال استان را به خود اختصاص دهد.

حیدرپور گفت: 11 درصد مرغ گوشتی کشور، 33 درصد جوجه یک روزه کشور را مازندران تامین می کند و این استان در شیلات پرچم‌دار بخش تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و نیازمند زیرساخت های بخش تولید هستیم و در مازندران، اعتبارات بسیار کمتر از ظرفیت ها است و باید اعتبارهای استانی افزایش یابد.

وی گفت: 6 میلیون تن ظرفیت تولیدات کشاورزی در مازندران است که قابلیت افزایش تا 10 میلیون تن را دارد همچنین به نظر می‌رسد با کمبود آب مواجه نباشیم اما به دلیل آنکه تنها 9 درصد آب های سطحی ذخیره می شود در تابستان ها با کمبود آب مواجه هستیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها