حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدوی؛

کنگره بین المللی امام سجاد(ع)باعث همدلی بیشتر بین شیعه و اهل سنت شده است

عضو هیات امنای کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با محوریت صحیفه سجادیه، با ایجاد فضای گسترده معنوی و مفاهیم عمیق اسلامی، همدلی هرچه بیشتر بین علمای شیعه و اهل سنت برقرار کرده است.
کد خبر: ۸۷۳۰۵۹۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان به مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی مهدوی در دیدار اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) با رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه از قبل از پیروزی انقلاب با مردم هرمزگان ارتباط داشته ام، افزود: هرمزگانی ها، مردمانی با ظرفیت فکری و استعدادهای بی بدیل و دارای نیروهای بسیارقوی اجرایی و علمی هستند.

وی از کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) به عنوان جریانی مبارک نام برد و عنوان کرد: هرگاه به دیدار علما و مراجع عظام تقلید شرفیاب شده ام، آن بزرگواران از این برنامه فاخر تجلیل و بر استمرار و حمایت از آن تاکید داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدوی به حضور اندیشمندان مسیحی در کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: طی سال های اخیر اندیشمندانی نظیر «جوزف هاشم» و «میشل کعدی» از کشور لبنان و «گابریل داوود» از سوریه که از شخصیت های برجسته و معروف مسیحیت به شمار می روند در این رخداد حضور یافته اند.

وی در ادامه از صحیفه سجادیه به عنوان ظرفیت بسیار مهمی یاد کرد که معرفی شایسته آن به صورت برنامه ای فرهنگی، نه تنها بین مذاهب و ادیان تنش ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث وحدت نیز می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه، حمایت مسئولان از این برنامه فاخر بیت المللی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دست اندرکاران این حرکت فرهنگی عظیم، بدون هیچ گونه اعتباری اقدام به برگزاری کنگره کرده اند و تا کنون نیز تنها عنایت اهل بیت(علیهم السلام) کارهای این رخداد را به پیش برده است.

وی در خاتمه خطاب به رئیس مجلس، گفت: با توجه به جایگاه و شخصیت فرهنگی که از حضرتعالی سراغ داریم، انتظار می رود با حمایت های فکری، معنوی و مادی، ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) را مورد لطف قرار دهید.

علی علامه زاده، دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) نیز ضمن ازرائه گزارشی از برنامه های شاخص فرهنگی در استان هرمزگان، بیان کرد: برگزاری پنج سال متوالی کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی و دریافت مقالات در رابطه با صحیفه و رساله حقوق از محققین و پژوهشگران از شاخص ترین برنامه هاست.

وی اعزام بیش از 2 هزار نفر از جوانان نخبه مسجدی به همایش علمی، آموزشی و فرهنگی سفیران ولایت با هدف تربیت مبلغ کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) با بهره گیری از علما و اساتید برجسته در شهر مقدس قم، برگزاری پنج دوره همایش کریمه اهل بیت(سلام الله علیها)، برگزاری 10 سال پیاپی جشنواره مردمی آسمان هشتم همزمان با دهه کرامت و سه دوره جشنواره سرود رضوی ویژه کانون های مساجد کشور در روستای کردر شهرستان میناب را از دیگر برنامه ها برشمرد.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) افزود: اعزام 10 سال پیاپی کاروان پیاده الشهدا به همت کانون فرهنگی هنری و پیاگاه مقاومت بسیج الشهدا یک سال به مشهد مقدس و یک سال به قم، برگزاری همایش وحدت و بیداری، بخش دیگری از این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه امسال برای ششمین سال است که کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) با حضور میهمانان داخلی و خارجی(مسلمان و غیرمسلمان) برگزار می گردد، اظهار کرد: از سال نخست اندیشمندان مسیحی و اهل سنت از کشورهای تونس، کلمبیا، عمان، لبنان، سوریه، فلسطین و سایر کشورها در این رخداد حضوری فعال داشته اند.

علامه زاده از مشارکت بسیار خوب علمای اهل سنت در برگزاری این برنامه خبر داد و افزود: هرساله اعضای ستاد کنگره به محضر مراجع عظام تقلید شرفیاب و گزارش کار ارائه می کنند و سعی کرده ایم با کمترین هزینه و به نحوی مطلوب، معارف امام سجاد(علیه السلام) را منتشر کنیم.

وی ادامه داد: به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در دو سال اخیر برنامه های فاخری نظیر سوگواره شعر امام سجاد(علیه السلام) در یاسوج، در محضر صحیفه با محوریت ائمه جمعه در خوزستان و ... در هفت استان جنوبی کشور در حال برگزاری است.

حجت الاسلام احمد پهلوانی، دبیراجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) و مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان نیز با بیان اینکه مراجع عظام تقلید تا کنون هشت پیام ارزشمند و راهگشا در رابطه با این کنگره صادر فرموده اند، گفت: تا کنون دو پیش همایش کنگره نیز در استان های تهران و قم برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در همایش سیدالعابدین در تهران از خدمات حجت الاسلام انصاریان در رابطه با صحیفه سجادیه و در دومین همایش در قم نیز از حافظان صحیفه تجلیل شد، افزود: اخیرا نیز تفاهم نامه ای در راستای تربیت 50 حافظ صحیفه سجادیه در استان هرمزگان به امضا رسیده است.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) در ادامه خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از ستاد برگزاری کنگره برای راه اندازی بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه تا کنون صحیفه سجادیه و رساله الحقوق امام سجاد(علیه السلام) در مجامع بین المللی نظیر یونسکو به ثبت معنوی نرسیده است، مجلس در این زمینه اقدام کند.

در پایان این دیدار، گزارش مصور کنگره های چهارم و پنجم و کتاب مجموعه مقالات کنگره تحت عنوان«سجاده خورشید» از سوی ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

این دیدار با حضور محمد آشوری عضو هیات رئیسه و نمانیده بندرعباس در مجلس، احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس و اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) برگزار گردید.

گفتنی است: کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) از شش سال پیش هرساله ٢٥ محرم، مصادف با سالروز شهادت زین العابدین با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به میزبانی استان هرمزگان و به مرکزیت شهر بندرعباس برگزار می شود.

ارسال نظرات