کریمی قدوسی در گفتگو با «بسیج»:
کد خبر: ۸۷۳۰۶۸۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
 
محمد جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به صحبت های اخیر آیت الله علم الهدی در مورد برگزاری کنسرت در شهر مشهد گفت: نظرات ایشان نظرات خلق الساعه ای نیست این نظرات فقهی نظر همه علما خصوصا علمای مشهد است.

وی گفت: علما در گذشته و حال و آینده نسبت به اجرای کنسرت در مشهد مقدس نظر واحدی دارند و در زمانی هم که تولیت آستان قدس رضوی و نمایندگی ولی فقیه به عهده مرحوم آیت الله واعظ طبرسی بود ایشان به صراحت اعلام می کردند که نباید در مشهد مقدس هر فیلمی که مجوز پخش و اکران می گیرد در مشهد هم پخش شود و نسبت به برگزاری کنسرت های موسیقی هم نظرشان کاملا مخالف بود یعنی این مسئله جدیدی در فضای مشهد نیست و از اول انقلاب علما نظرشان به صراحت مخالفت با اجرای کنسرت ها بوده است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: آیت الله علم الهدی هم بر اساس همان مبانی فقهی و حرمت و حریم حرم امام رضا (ع) و اجماع نظر علمایی که در مشهد هستند چون هم امام جمعه هستند و هم نماینده ولی فقیه نظراتشان را از طریق تریبون نماز جمعه به مسئولین می رسانند.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: البته ایشان این نظرات را حضوری هم به مسئولان داده اند ولی چون توجهی نمی شود برای امر به معروف و نهی از منکر از جنبه عمومی اش از طریق خطبه های نماز جمعه این تذکر را می دهند اینجا باید ما از مسئولین به خصوص وزارت ارشاد سوال کنیم که چرا نسبت به احکام دین لجبازی می کنند و در مقابل اصول و فروع دین ایستادگی می کنند.

ترویج فرهنگ لائیک در مکان های مقدس توسط دشمنان

وی گفت: ترویج موسیقی از بیت المال بر اساس فتاوا و حتی نظرات فقهی مراجع تقلید جایز نیست و هدف هم از برگزاری این کنسرت های موسیقی گرچه به بهانه پر کردن اوقات فراغت جوانان است ولی یک برنامه جامع و کاملی است که پشت صحنه آن را دشمنان معنویت و ارزش ها و فضیلت های دینی هستند تا این مکان های مقدس به تدریج از آن فرهنگ دینی و مذهبی اش خارج شود و یک فرهنگ لائیک و سکولار تزریق شده از غرب در اینجا حاکم شود که اگر امروز این امر به معروف صورت نگیرد بعید نیست که ده سال بعد بیایند نزدیک حرم امام رضا (ع) هم یک چنین کارهایی کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: باید این مسئله تبیین شود شکافته شود آمدن این کنسرت ها در شهر ها بیشتر برای فرار دادن اذهان از آن صراط مستقیمی است که باید در آنجا باشند امروز دولت برای اینکه پاسخگوی مشکلات معیشت جوانان نباشد و چون موضوع اشتغال جوانان را حل نکرده و موضوع برجام تبدیل به یک بن بست ناگشودنی شده و هزاران موضوع دیگر مربوط به اجتماع و فرهنگ و سیاست و امنیت را حل نکرده و بنا دارد با کنسرت های موسیقی ذهن جوانان را جهت منفی دهد. هدف اصلی این است و اسمش را هم می گذارند شادی برای جوانان و می گویند اگر اینها نباشد اعتیاد افزایش می یابد در صورتی که هیچ ارتباطی ندارد.

کریمی قدوسی افزود: امروز که فن آوری های زیادی هم در اختیار جوانان هست استفاده از فضای مجازی هم زیاد می شود ولی بردن کنسرت ها با آن حواشی خاص خود به شهرهای مقدس با پایه های دینی و مذهبی و ارزشی یکی از اهداف دشمن است و موجی است که بر روی آن سوار می شوند.

بهره برداری انتخاباتی دولت از موضوع کنسرت ها

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف دولت در این کار انتخابات آینده است تا موجی درست کنند که ما طرفدار کنسرت و شادی جوانان هستیم و عده ای با آن مخالفند و از این طریق برای انتخابات آتی بهره برداری کنند در حالی که قرار بوده برای جوانان شغل ایجاد کنند و مشکلات زندگیشان را برطرف کنند رکود را از بین ببرند هیچ وقت به این مسائل نمی پردازند و به جای همه اینها به دنبال کنسرت برای جوان ها هستند و با هیجانات ناشی از این کنسرت ها به دنبال فرار از پاسخگویی هستند.

علمای بزرگ حوزه مشهد اعلام نظر کنند

کریمی قدوسی اظهار داشت: ائمه محترم جمعه شهرستانهای خراسان رضوی باید این مسئله را تبیین کنند امروز یک نفر مثل آیت الله علم الهدی به تکلیف شرعی شان عمل می کنند علمای بزرگ حوزه مشهد هم باید اعلام نظر کنند.

وی گفت: چطور علی مطهری به خود اجازه می دهد این اراجیف را به زبان بیاورد که امام رضا (ع) حریم ندارد، چطور حریم ندارد؟ امام حی و شهیدش که فرق ندارد امامی که امروز حی و حاضر است حرمت دارد نباید در محضر او جسارت کنیم این جزء مبانی و اخلاقیات دین است جزء مسلمات اعتقادی ما است کسی که می تواند در عمل حرمت شهید مطهری را نگه دارد بیاید چنین حرف زشتی در مورد حرمت حریم امام رضا (ع) به زبان بیاورد در اینجا علما باید جواب دهند و حمایت کنند این تکلیفی است که همه دارند و این احکامی است که همه ما خوانده ایم.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: ترویج موسیقی در جمهوری اسلامی از نظر احکام شرع با استفاده از بیت المال درست نیست واینکه جوانان ما را به جای اینکه به علم سوق دهند به این محیط ها بکشانند یا اینکه در دانشگاه ها که یک محیط علمی است کنسرت در وسط دانشگاه برگزار کنند این راه مبارزه با رشد علمی است و مسئولان اسم آن را می گذارند شادی جوانان و عملا با تولید علم مخالفت می کنند این از بحث های مهمی است که متاسفانه هجمه سنگینی هم در رسانه ها بر علیه آیت الله علم الهدی در پیش گرفته اند هدف دشمن است که برخی از رسانه ها در داخل برای تخریب مبانی دین و استقلال کشور دنبال می کنند.

گفتگو از: مریم علیم آبادی

ارسال نظرات