حجت الاسلام و المسلمین نکونام:

حق مسجد آنگونه که باید ادا نمی شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در جشنواره تجلیل از برترین های مساجد استان، گفت: مردم را فارغ از جناح بازیها و سیاست بازی ها به مسجد دعوت کنیم.
کد خبر: ۸۷۳۰۷۱۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در نخستین جشنواره تجلیل از برترین های مساجد چهارمحال و بختیاری ، که در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد، تأکید کرد: امیداورم با حضور در این جلسات بتوانیم حق مساجد را ادا کنیم تا مساجد حیات خود را بیابند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام اظهار کرد: مساجد شأن والا دارند. اگر شأن مسجد فقط همین باشد که بیت الله یعنی خانه خدا گفته شود، کافی است که بندگان خدا همه ی همّ و غمّشان آن باشد که در مسجد باشند.

امام جمعه شهرکرد، ادامه داد: مسجد در قرآن مورد توجه جدی قرار گرفته است. برای نقش مسجد، وظیفه نمازگزاران و رعایت شئونات مختلف مسجد روایت های جدی و زیادی داریم.

وی، تأکید کرد: مبادا خانه و فرزند بر خانه خدا مقدم شود، که این جفاست و عبد خدا اینگونه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: دشمنان خدا به این خانه های خدا چقدر طمع کردند تا جایگاه آن را پائین بیاورند تا مردم را دور کنند و به طریق مختلف دنبال این هدف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شیطان نیز بهانه هائی می تراشد تا ما را از نعمتها و فضائل مسجد دور کند.

وی، گفت: شیطان وسوسه اش تمام وقت است، پس ما هم باید مراقبتمان تمام وقت باشد تا اسیر فریبهای وی نشویم. در جامعه ای که مسجد محور ارتباطات بندگان با خدا باشد و شبهات را بر طرف کند انسان را وسوسه می کند تا از مسجد دور شود .

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: ساخت مسجد ضرار یعنی دشمن به هیچ طریقی نتوانست با مسجد مقابله کند جز با مسجد؛ باید آنقدر مساجدمان را فعال و کارا کنیم که دشمن نتواند جز با مسجد به مقابله با مسجد بپردازد.

امام جمعه شهرکرد، با بیان اینکه؛‌ مساجد در کشور و استانمان حقش آنگونه که باید ادا نمی شود، گفت: امروز شبهات جوانان در تمام ابعاد وجود دارد که باید در مساجد و کانونها پاسخ گو باشند.

وی، تأکید کرد: همه ی دعواهای ما با دشمن بر سر عترت است، ما برحقیم و آنان بر باطل. مردم را فارغ از جناح بازیها و سیاست بازی ها به مسجد دعوت کنیم. هم استانی های خوب خود را دعوت به مسجد کنیم، تا دین خود را هر مقدار که هست ادا کنیم.

گفتنی است: تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، سرود ملی، پخش کلیپ و نماهنگ، خیرمقدم توسط سردار علی محمد اکبری، جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، تجلیل از برترین های مساجد، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف ناهار از برنامه های نخستین جشنواره تجلیل از دست اندرکاران مسجد در استان چهارمحال و بختیاری بود.

ارسال نظرات