عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

شهادت می‌دهم کلیات پیش نویس IPC سالم نیست

غلامرضا شرفی گفت: شهادت می‌دهم کلیات پیش نویس IPCسالم نیست و گواهی می‌دهم پیش نویس احتیاج به کار کارشناسی دقیق تری دارد و با اقدامات ضرب الاجلی و ساده انگارانه به قراردادهای جدید نفتی نگاه شده است.
کد خبر: ۸۷۳۰۷۵۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در قبال قرارددهای جدید نفتی، اظهار داشت: شهادت می‌دهم کلیات پیش نویس IPCسالم نیست و گواهی می‌دهم پیش نویس احتیاج به کار کارشناسی دقیق تری دارد و با اقدامات ضرب الاجلی و  ساده انگارانه به قراردادهای جدید نفتی نگاه شده است.

وی با بیان اینکه تغییر اساسی و ساختاری در پیش نویس ارائه شود افزود: با این نقطه نظر وارد قضیه می شویم در مجلس و کمیسیون انرژی این جوری نیست که به همه گفتار و طرح‌های مسوولین مثبت و به خیر نگاه شود بلکه با ریز بینی، دغدغه و وسواس وارد این موضوع شدیم تا در آینده منافع ملی و مردم دچار خسارت نشود.

شرفی بیان داشت: نمایندگان به مسوولان و متولیانی که دست به قلم شدند و پیش نویس قراردادهای نفتی را نوشتند بسنده نمی‌کنندبلکه نسبت به رفتار مسوولین دقت نظر دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: رهبری معظم نسبت به پیش نویس قراردادهای نفتی نقطه نظرات خاصی را ارائه دادند که بر اساس نظرات کارشناسان بوده است آنچه موید همین مطلب است این است مقداری ابهام مشاهده می‌شود.

وی در خاتمه افزود: تاکیدات رهبری معظم مبنی بر اینکه قراردادهای نفتی دچار ابهاماتی است این در حالی است که رهبری معظم مسائل را در شکل کلان مدیریتی بررسی کردند و نمایندگان باید در حوزه مجلس و کمیته‌های تخصصی مجلس بررسی کنند تا نظرات و ایرادات به شکل کارشناسانه و دارای مهارت فنی ارائه گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار